Záujemcom o automatické zasielanie notifikácií o nových príspevkoch

Ak máte záujem o automatické odoberanie emailov o nových príspevkoch, tak sa zaregistrujte v políčku v ľavej lište

Stránky

piatok 21. februára 2014

Cesty v lokalite Tálky - keď babrák developer šetrí na minimálnom dopravnom priestore

Tak už je to aj oficiálne potvrdené nielen ODI OR PZ Malacky, ale aj KDI KR PZ Bratislava. Dopravní inžinieri  z dopravného inšpektorátu to dali pekne čiernym písmom na biely papier. Lokalita Tálky teda presnejšie cestné komunikácie nespĺňajú požiadavky na minimálny dopravný priestor podľa STN 73 6110.

Rozhodnutie je tu:
http://www.marianka.sk/web/pictures2014/2014_02_14_potvrdenie_zavazneho_stanoviska.pdf



Čo sa čudujeme, keď babráci a nenazvem ich developermi, lebo oni nie sú developeri, šetria na ploche ciest, len aby čo najviac mali plochu samotných pozemkov. Lebo tie zarábajú, nie cesta. Aj keď predávajú prístupy cez cestu za neskutočné peniaze. Viem, o čom píšem. Otázka je, či a koľko z tých peňazí bolo oficiálne  cez firmu (Quirinal, Aventinus, Gallus...) a koľko bolo vyplatených na ruku (Kušpálovi, Katreničovi, Michalíkovi) a teda nezdanených. To by mohlo daňový úrad zaujímať, ak niečo takéto sa stalo.

Niektorí ľudia (realitáci) si myslia, že táto cesta a jej dokončenie je len záležitosť napojenia tejto cesty na Budovateľskú ulicu, resp. na Štúrovu ulicu poza cintorín. Treba toto rozhodnutie čítať poriadne, ako to tam je aj napísané. Komunikácie nespĺňajú predpisy na minimálny dopravný priestor podľa STN. STN nehovorí nič o napojení lokality Tálky na nejakú ulicu Budovateľská alebo Štúrova. Hovorí o rozmeroch, šírkach ciest pri nejakých predpokladaných dopravných zaťaženiach.

Páni babráci, pozrite si výkresy, ktoré sú v dokumentácii o územné rozhodnutie z roku 2004 a dokumentáciu k ceste, ktorú ste sfušovali. Pozrite si rozmery ciest, ulíc, ktoré ste si tu naplánovali napr. C3 8/40 a zrazu je z toho C3 7,5/40... Takto sa šetrí na verejnej ploche, pretože predpokladám, nebudete sa v budúcnosti o túto cestu starať, v zime ju odhŕňať a pod. ale odovzdáte ju obci. Alebo nie a budete vyberať výpalné od každého, kto po nej bude chcieť jazdiť? A nebodaj ešte aj stavať?

Takže čo páni babráci, čo bude s cestami na Tálkoch? Podľa vyjadrenia KDI to vyzerá tak, že ak nie je zabezpečený minimálny dopravný priestor, nespĺňa cestná komunikácia normu STN, a teda asi nebude ani skolaudovaná. A páni babráci, v povolení na cestu máte nakreslené aj nejaké chodníky, či už 0,5m alebo 0,75m alebo dokonca aj 1,0m. Tieto chodníky sú súčasťou stavebného povolenia a projektovej dokumentácie, a teda tieto chodníky by sa mali aj zrealizovať. Nielen teleso cesty, ale aj chodníky. Na to si dám obvzlášť pozor, aby ste to nemali ľahké s tou cestou a jej prípadnou kolaudáciou, aj keď teraz to bude asi tažšie skolaudovať. Teraz sa už do toho obuli aj dopravní inžinieri z dopravých inšpektorátov, či už v Malackách alebo v Bratislave.

Citácia z uvedeného rozhodnutia na záver:
"s vydávaním ďalších obdobných stavebných povolení v lokalite Tálky nesúhlasíme".

Tomuto sa hovorí stavebná uzávera na nové stavebné povolenia v lokalite Tálky.

1 komentár:

  1. Výborné, súhlasím. A páchateľov treba postaviť mimo zákon a spravodlivo odsúdiť. Na mnoho rokov.

    OdpovedaťOdstrániť