Záujemcom o automatické zasielanie notifikácií o nových príspevkoch

Ak máte záujem o automatické odoberanie emailov o nových príspevkoch, tak sa zaregistrujte v políčku v ľavej lište

Stránky

pondelok 17. novembra 2014

Prehľad hlasovania v komunálnych voľbách 15.11.2014

Počet zapísaných voličov............................................1392
Počet osôb zapísaných v zoznamoch voličov............................920
Počet odovzdaných obálok.............................................920
Počet platných hlasovacích lístkov odovzdaných pre voľbu do OZ.......909
Počet volených poslancov...............................................9
Počet zvolených poslancov..............................................9
Počet platných hlasovacích lístkov odovzdaných pre voľbu starostu....902

Prehľad poradia odovzdaných hlasov jednotlivým kandidátom do OZ:
(zvolených bolo prvých deväť)

Meno
Hlasov
Podiel
1
Dubovský
413
45,43%
2
Bubnič
396
43,56%
3
Doležalova
392
43,12%
4
Brestovanský
369
40,59%
5
Neumahr
352
38,72%
6
Gašparovič
323
35,53%
7
Jelačič ml.
311
34,21%
8
Porges
305
33,55%
9
Hollý
297
32,67%
10
Pavlíková
287
31,57%
11
Hrbáň
285
31,35%
12
Hatoková Styková
267
29,37%
13
Kováč
267
29,37%
14
Jakubík
264
29,04%
15
Jelačič st.
230
25,30%
16
Ondrejček
217
23,87%
17
Spál
216
23,76%
18
Kráľ
213
23,43%
19
Pšenko
177
19,47%
20
Muškát
151
16,61%
21
Šemetka
150
16,50%
22
Hasoň
147
16,17%
23
Martinovič
146
16,06%
24
Juračič
109
11,99%

Prehľad odovzdaných hlasov kandidátom na starostu:

P.č.
Meno
Hlasov
Podiel
1
Dubovský
444
49,22%
2
Gašparovič
1

3
Jelačič ml.
4

4
Jurika
452
50,11%
5
Kováč
1

(prečiarknutý kandidáti sa vzdali kandidatúry na starostu)

Zvolený bol kandidát č.4 Radovan Jurika počet hlasov 452 (50,11% odovzdaných platných hlasov)

Účasť vo voľbách: 66,09% oprávnených voličov

80 komentárov:

  1. P.Dubovský mal pri momentálnej ponuke veľkú voličskú základňu s ktorou ide do nového volebného obdobia ako poslanec.Je nutné vziať v úvahu, že pri voľbe starostu bol rozdiel len 8 hlasov.P.Dubovský získal 444 hlasov z platných 909. Zároveň je potrebné si všimnúťˇ, že ako poslanec získal 413 hlasov, čo len druhý krát potvrdzuje jeho silnú pozíciu.Novo zvolený starosta musí rešpektovať jeho názory.Novo zvolený starosta si musí uvedomiť ,že neriadi sro.Toto je iná pozícia.Dostal mandát od občanov a občanom musí skladať účet.Veľmi podobný počet hlasov dostal od občanov aj p.Dubovský.
    Príjemne ma prekvapilo vyrovnané hlasovanie pri poslancoch.Nie sú tam žiadne veľké skoky.U niektorých som síce prekvapený takým počtom hlasov, ale to je môj subjektívny názor.Nemusím vedieť všetko čo občanov viedlo k takému hlasovaniu.Verím, že aj poslanci si uvedomujú, že sú tam na to, aby predovšetkým hájili záujmy občanov a nie svoje vlastné.Nie sú zamestnancami starostu, nemusia kývať hlavou ako on prikazuje.Zároveň by v prvom rade mali uplatňovať svoju odbornosť a životnú skúsenosť a nie prikláňať sa na stranu toho, kto je pre neho zaujimavejší.Ako už niekde v blogu bolo spomenuté „...Ak sčítame hlasy ktoré dostala opozícia medzi poslancami má ich 1881/hlasy pp.Dubovského,Bubniča,Doležalovej,Brestovanského ,Jelačiča/.Vládnuci ,tí preverení dostali 323+ 305= 628hlasov .Pánov Neumahra a Hollého schválne nepočítam lebo nevieme ako sa budú prezentovať a zaradiť ich niekam, by bolo dnes neférové a predčasné..Mali by sme sa poďakovať občanom že to takto pochopili a tak si „preplietli“poslancov.
    Pri vyrovnanom hlasovaní by som chcel upozorniť kompetentných, aby „nezahodili“ mená tých ktorí dostali hlasy od občanov ale nepostúpili. Aj to že bola relatívne veľká ponuka kandidátov dáva signál, že ľudí zaujíma situácia a majú záujem sa aktívne zúčastňovať riadenia obce .Bolo by vhodné aj tých čo nepostúpili, využiť v budúcnosti v tom dobrom slova zmysle s tým, že je potrebné citlivo rozlíšiť medzi nimi,kto sa hlásil hlavne preto aby bol bližšie pri korýtku. To sú viac menej tiež známe tváre.
    Bude to tažké pre nás všetkých , hlavné Vás v OZ ale vidím to napriek tomu pozitívne.
    Záver :Výsledok volieb ukazuje nasledovné: Ideme do volebného obdobia kedy je potrebné nadviazať na to dobré čo bolo / to sú hlasy za p. Juriku a „jeho“poslancov 628 ks / a tiež je potrebné vo veľkej miere korigovať to čo bolo nezákonné a neodborné /to sú hlasy za p.Dubovského a „jeho“ poslancov /1881 ks/. Pre úplnosť hlasy za pp Neumahra a Hollého =352+297= 649ks
    Príjemný deň

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Taká malá úvaha: pán Dubovský získal 444 hlasov a keby sa voliči pána Jelačiča nepomýlili, tak pravdepodobne by tieto hlasy skončili u pána Dubovského, t.j. spolu 448 hlasov, pán Jurika získal 452 hlasov a keby sa voliči pánov Gašparoviča a Kováča nepomýlili, tak by ich hlasy pravdepodobne skončili u pána Juriku, t.j. spolu 454 hlasov. No a keby sa štyria ľudia "nepomýlili" a dali by svoje hlasy pánovi Dubovskému, tak by mal spolu 452 hlasov a pán Jurika 450 hlasov. Z toho vyplýva, že pravdepodobne o najbližšom osude Marianky rozhodli štyria voliči. Aj keby táto úvaha nebola správna, v podstate rozhodli piati voliči. Krorí to boli...? Asi tí, ktorí váhali a nevedeli sa rozhodnúť pre nedostatok informácií. A na koniec je to úplne jedno či štyria alebo piati.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to tak a život píše ďaľšie príbehy.Podstatné je vedieť že už nič nebude ako bolo.Je to len na nás.

      Odstrániť
    2. anonym 17:18
      Vážený pane, naučte sa počítať!

      Odstrániť
    3. 9:25 Keby všetci hlasovali správne, tak je počet platných hlasov 902 (444+452+6=902). 444+4pomýlení+4"pomýlení"(rozumej v uvodzovkách pomýlení)=452. No a napokon 902-452=450.
      Už Vám to teraz sedí? Ale to len tak na pobavenie, teraz už aj tak na tom nezáleží.

      Odstrániť
  3. Zaujímavá je tiež táto štatistika!!!
    Jurika = 50,11%
    Dubovský = 49,22%

    Poslanci za Juriku /Gašparovič, Neuhmar, Porges, Hollý/: 40,44%
    opoziční poslanci: 59,56%

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dali ste si so štatistikami robotu. Ja som hlavne zvedavý na tých nových, ktorí s fungovaním samosprávy nemajú ani páru: Brestovanský, Doležalová, Jelačič, Neumahr, Hollý. Sledujte ich ich pozorne, hlavne tých prvých troch. Ruky budú dvíhať ako pajáci a ako im to nadiktuje ich vodca.

      Odstrániť
    2. Ked budu hlasovat srdcom, nic nepokazia. A to nemyslim ironicky. Otazne je, ci dokazu to srdce naozaj pocuvat. A to tiez nemyslim ironicky.

      Odstrániť
    3. To myslíte ako stále sa majú recyklovať tí istí donekonečna, do toho kým budú vládať chodiť? To je dobre len si všímajte ja verím budete všetkými Vami spomenutými príjemne prekvapený podľa toho aké sú Vaše záujmy samozrejme.To myslíte,že je také ťažké ovládať fungovanie samosprávy? Kde Vy pracujete?To,že ste na blogu jedného z nich koho kritizujete poukazuje na to, že on je ešte aj velkorysý zatiaľ čo Vy strielate do vzduchu.

      Odstrániť
    4. Podľa výsledkov volieb v celoslovenskom meradle je trendom nevoliť kandidátov politických strán.
      Zda sa mi,že média a analytici to hodnotia pozitívne.Aspoň v tomto sme v našej obci vpred.My sme si zvolili nezávislého hlavného už v minulom období a zvolili sme si ho aj teraz.Ale ako čitam komentáre nezdá sa mi,že je to niečo, čo by nás posúvalo pozitívnym smerom.Skôr sa mi zdá, že počet dverí na ktoré sa dá klopať že niečo nie je s kostolným poriadkom je menej.

      Odstrániť
    5. a to Porges a Holly sú vymyslení ľudia. keby zostalo po starom tak sa tam ani nedostanú. ďalší jurikov ťah zvýšiť počet poslancov. ale je to "efektívne" a "hospodárne"

      Odstrániť
    6. Vždy mala Marianka 7 poslancov? Prečo sme teraz volili 9 poslancov? Je to v poriadku? Vysvetlite prosím Mariančanom, prečo má byť teraz po voľbách 9 poslancov v OZ! A na základe čoho sa tak stalo, že sme volili 9. Ďakujeme.

      Odstrániť
    7. Spravny postreh!

      Odstrániť
    8. Určuje sa to na základe počtu obyvateľov, pre Marianku je to 7 - 9. Schvaľuje si to OZ aký bude počet http://www.marianka.sk/web/pictures2014/Uznesenia/2014_07_23_uznesenia.pdf .

      Odstrániť
    9. k anonymu 15,28
      áno, 9 poslancov bolo uznesením č.2014/17-5 schválených. Hlasovanie poslancov:

      za: 3 (Porges Marcel, Ing., Radačovská Edita, Gašparovič Pavel, Ing.Arch.
      proti:1 (Dubovský)
      zdržal sa: 1 (Král)

      jednoduchá matematika:))

      Odstrániť
    10. To je pekné.Aspoň vidíme,ako tu niekto uvažuje dopredu a správne predvída.Well done!

      Odstrániť
    11. Pani Radačovská bola v čase volieb 15.11. poslankyňa OZ, evidentne na strane p. starostu.
      Zároveň bola členkou volebnej komisie. A do tretice, je zamestnaná na Obecnom úrade v knižnici.
      A to je možné podľa legislatívy?

      Odstrániť
    12. Nie bola, ona do zloženia sľubu nových ešte poslankyňou je. Že je aj zamestnankyňou? No a čo, veď vsetko to pomáha nášmu starostovi, morálku a zákonnosť si môžu dať voliči za širák. Jurika je tu jediný chytrý - urobí si čo chce. Položili ste si otázku"Ako je to možné?"

      Odstrániť
    13. A prečo by nemohla byť v komisii? Však v týchto voľbách nekandidovala.
      Citujem zo zákona a nájdite mi tam, že nemohla byť členkopu komisie:
      Miestna volebná komisia
      (1) Každá politická strana, ktorá podáva kandidátne listiny do obecného (mestského) zastupiteľstva, deleguje
      najneskôr 55 dní predo dňom volieb do miestnej volebnej komisie jedného člena a jedného náhradníka.
      (2) Miestna volebná komisia musí mať najmenej päť členov. Ak miestna volebná komisia nie je v tomto počte
      vytvorená spôsobom uvedeným v odseku 1, vymenuje zostávajúcich členov starosta obce (primátor).
      (3) Prvé zasadanie miestnej volebnej komisie sa uskutoční do piatich dní po uplynutí lehoty uvedenej v odseku 1;
      zasadanie zvolá starosta obce (primátor).
      (4) Miestna volebná komisia
      a) preskúmava kandidátne listiny a rozhoduje o registrácii alebo o neregistrácii kandidátov,
      b) dohliada na pripravenosť okrskových volebných komisií zabezpečovať úlohy podľa tohto zákona,
      c) vyhotoví zápisnicu o výsledkoch volieb do obecného (mestského) zastupiteľstva a volieb starostu obce (primátora), ktorú
      podpíšu členovia komisie; zápisnicu s originálnymi podpismi členov komisie dostane každý člen komisie,
      d) vydáva zvoleným kandidátom osvedčenie o zvolení,
      e) odovzdá volebné dokumenty do úschovy obci.

      Odstrániť
  4. Choďte na príspevok "Moje Zamyslenie sa ".Tam sa začalo hlasovanie.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Suhlasim,ze Radacovska bola pocas volieb na strane starostu a povedal by som,ze cela komisia bola na jeho strane.Volby dopadli ako dopadli...Ale jedno je iste,ze neprebehli s "kostolnym poriadkom",ved ako by ziskal taky Porges 305 hlasov a to nehovoriac o tom,ze Holly,ktoreho skoro nikto v Marianke nepozna 297 hlasov...???!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Konečne sa zobuďte - voľby skončili a dopadli tak, ako rozhodli voliči. Z akého zdroja máš že neprebehli s kostolným poriadkom? Konečne to "prehltnite" že to nedopadlo tak ako ste chceli a plánovali. Ste úbohý a ľutujem Vás.

      Odstrániť
    2. Ja si skor myslim, ze to pre nas dopadlo viac ako dobre, aj ked to dopadlo inak ako sme chceli lebo konecne sa ukaze pravda. Zatial vzdy vyplavala spina na povrch, tak jej dajme nejaky cas nech vyplava.

      Odstrániť
  6. 21.45 Skúste byť veľkorysý a dať ľuďom čas na to aby to strávili.Nakoniec každý /aj vy/ bude musieť mnohé pomeniť. Pripravte sa na to.Preto s tými výrazmi pozor.Pekný weekend

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Urcite by o komisii bolo iné hodnotenie, keby tam jurika menoval niekoho z druhej, ako iba z jeho strany. Ze to boli len jeho ludia, o tom nie je najmensia pochybnost. A preto je pochybny vysledok volieb, aj ked sa zda "zákonný". Preco nepoziadal druhu stranu, aby dala do komisie ludí? Vyuzil ich neznalost zakona a menoval si tam len svojich. Isto si pritom mädlil ruky. Som presvedceny, ze sa manipulovalo, mnohe indicie k tomu priamo nabadaju.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Komisia určite nemanipulovala, už len odobrila pravdepodobnú manipuláciu v spoluputnikovom mlynčeku.

      Odstrániť
    2. Nikto nič určite nemanipuloval hovorite to len preto lebo to nevihral niekto koho by ste tam chceli vidiet.Možete byt radi že je tam tento starosta čo je lebo budete ešte velmi prekvapeny ako sa budu chovat vaši kandidati.

      Odstrániť
    3. Milý anonym, nebolo by od veci, ak by si sa troška zlepšil v gramatike výhra sa píše s "y" a prvý pád množného čísla dá s tvrdým "y" naozaj len človek s vysokým IQ !

      Odstrániť
    4. Reagujem na Vás, anonym 20.11.2014 22:47, ale aj na všetkých tu v diskusii, ktorí vyjadrili pochybnosti o regulárnosti priebehu volieb. Som členom volebnej komisie a k výhradám, že „v komisii boli len Jurikovi ľudia“, môžem napríklad za seba napísať, že nie som ničí človek, ale uznávam, že toto sa ťažko dokazuje a ako argument v tejto diskusii to asi neobstojí. Ale keď niektorí máte indície ba až istotu, že sa manipulovalo, prečo nie ste konkrétnejší? Aké indície a z čoho pramení vaša istota? A keďže viem, že žiadne a z ničoho, lebo žiadne manipulácie neboli, mohli by ste aspoň napísať, ako by sa teoreticky dali voľby zmanipulovať volebnou komisiou, keď boli celý čas vo volebnej miestnosti najmenej dvaja pozorovatelia (a to vrátane času pred začiatkom volieb, keď sa pečatili urny) a pri otváraní urien a obálok, vyhodnocovaní neplatných lístkov a spočítavaní hlasov boli dokonca siedmi?

      Odstrániť
    5. Vážený pán Milan,
      plne s Vami súhlasím! Konkrétne vám nič nenapíšu, lebo nemajú žiadne relevantné informácie. Týmto ľuďom to robí asi veľmi dobre, keď si môže napísať čo chce! Je to presne systém JPP, alebo som počul....

      Odstrániť
    6. Ja som nebol pozorovateľ.Len tu čítam,že si niekto myslí, že sa manipulovalo.To čo píšete pán Milan sa mi zdá logické a verím že nie ste ničí.To znamená napr.že,keď ste pečatili urny všimli ste si, že na dne urny nemohli byť pred voľbami vhodené obálky? Ako to bolo prosím s tými kamerami v miestnosti ?Kde všade boli v miestnosti?Kamery tak môžu byť umiestnené?Ďakujem,že tuto debatu vnímate v prospech veci.To nie je výhodné pre nikoho aby sa na seba nabalovali nepravdy. Ďakujeme.

      Odstrániť
    7. Dobry den pan Milan,
      pozorovatelia sice boli, ale sedeli na podiu, odkial nebolo mozne vidiet, ci obalka vhodena do urny volicom bola jedna alebo dve, nemohli kontrolovat zoznam volicov ako a komu boli odovzdavane obalky, a nakoniec ako bolo niekde spomenute, 2 obalky boli len s jednym hlasovacim listkom odovzdanym, cize cisty hlasovaci listok nebol problem odniest von, kedze sa neoznacene hlasovacie listky sa nikde neodovzdavali. A tym sa mohol rozbehnut tzv. volebny kolotoc (to bolo napadnute predsa na ustavnom sude i pri minulych volbach v Marianke). Taktiez tu bolo uz spominane, ze viac osob sa prihlasovalo na trvaly pobyt tesne pred volbami a je otazne ci ostali obcanmi Marianky aj po volbach. Volby sa daju manipulovat rozne...

      Odstrániť
    8. 1) Nielenže boli urny pred zapečatením prázdne, ale počet obálok, ktorý sme z urien vysypali na stôl, presne sedel s priebežnou evidenciou a) počtu vydaných obálok a b) počtu voličov, ktorým bolo v zoznamoch voličov vyznačené vydanie obálky a hlasovacích lístkov (zoznamy boli dva a evidencia sa viedla paralelne ako pri všetkých ostatných voľbách).
      2) V rohu miestnosti pod stropom bola jedna kamera bezpečnostného systému, ktorá bola namierená približne do stredu miestnosti. Neviem, či je jej orientácia ovládateľná na diaľku, ale nevidel som, že by sa bola niekedy pohla, takže veľmi pochybujem, že by cez ňu bolo vidno, ako niekto označuje hlasovacie lístky. Ešte pred ôsmou hodinou ráno prišla kvôli tomu polícia a kameru sme otočili rovnobežne so stenou a zakryli sme ju utierkou. Bolo by stačilo, keby nás bol na to upozornil prvý človek, čo si tú kameru všimol, a boli by sme ju zakryli skôr, ale to už je teraz jedno.
      3) Možnosť vydávania viacerých obálok jednotlivým voličom predpokladá korupciu celej volebnej komisie. Snažím sa písať chladne a vecne, preto sa nebudem urážať a aj túto možnosť rozoberiem chladne a vecne: Neviem si predstaviť, čím by muselo byť motivovaných 5 ľudí komisie, aby sa dopustili trestného činu, do ktorého by muselo byť zainteresovaných ešte pomerne dosť ďalších ľudí, aby to celé dávalo zmysel z hľadiska ovplyvnenia výsledku volieb. Pritom všetci zúčastnení by si museli navzájom absolútne veriť. To je vysoko nepravdepodobná konšpiračná teória. Ďalší problém je, že ak chcete vydať jednej osobe dve obálky, musíte v zozname voličov okrem príslušnej osoby označiť niekoho ďalšieho. A čo ak ten niekto príde neskôr voliť a uvidí, že je v zozname už označený? Podľa mňa je táto možnosť manipulácie úplne nerealistická. Možnosť volebného kolotoča zase predpokladá kupovanie hlasov – naozaj si myslíte, že v Marianke žijú ľudia, ktorí by predali svoj hlas? A ako by ten manipulátor túto možnosť ponúkal potenciálne predajným voličom bez toho, aby sa to prezradilo? Toto sa mi zdá fakt úplne absurdné.

      Odstrániť
    9. Pán Milan vďaka.Nedivte sa prosím Vy a ani niekto iný kto nazval na inom mieste toho kto spochybňuje výsledky volieb schizofrenikom.Je je tu viac ľudí ktorí uvažovali v posledných rokoch podobne ako Vy a zdali sa im veci absurdné.Potom jedného dňa zistili, že to čo si mysleli predtým že je absurdné sa stalo reálne.Precitli alebo sa hovorí nadobudli poznanie .Akokoľvek to už bolo sú tu takí ktorí MU už neveria ani nos medzi očami.Môže podávať 100 trestných oznámení.Preto asi jediné čo môžeme spolu všetci spraviť je si viac všímať veci verejné a komunikovať spolu.
      Vďaka za komunikáciu.

      Odstrániť
    10. A ja ďakujem za užitočné pripomienky. Ak sa ešte niekedy objavím vo volebnej komisii pri komunálnych voľbách, navrhnem, aby boli do komisie pozvaní ľudia blízki všetkým kandidátom a aby prípadní pozorovatelia boli čo najbližšie k dianiu. Ukazuje sa, že by to bolo jednoznačne na prospech veci a predišlo by sa všetkým týmto pochybnostiam.

      Odstrániť
    11. Vážený pán Milan,
      vážim si Váš postoj a Vaše vysvetlenia k tomu čo sa dialo počas komunálnych volieb. Lenže ako vidieť, podľa niektorých príspevkov o spochybňovaní volieb, by nepomohli ani tie pripomienky, ktoré navrhujete. Vždy budú nespokojenci a podozrievači, ktorí aj keby boli členmi volebnej komisie, by určite mali podozrenia voči svojim kolegom v komisii a anonymne by vyhlasovali, že voľby boli zmanipulované ak by nevyhral ich kandidát.

      Odstrániť
    12. 9.02 Podceňujete ľudí, to je myslím Váš hlavný problém.Predpokladám tiež, že nie ste Sybila a nemáte doma vešteckú guľu.Tak nepredpokladajme čo by sa stalo keby....Držme sa merita veci
      a skôr sa prosím bavme o tom ,ako sa dá nastaviť do budúcnosti správna komunikácia,transparentnosť,elektronická úradná tabula,uverejňovanie všetkých zmlúv na www,zákonné stavebné povolenia a kolaudačné rozhodnutia, rešpekt a úcta ku každému bez rozdielu...Idete

      Odstrániť
    13. 9:02: To je pravda, že vždy budú nespokojenci a podozrievači, niektorí ľudia skrátka bez konšpiračných teórií jednoducho nemôžu byť, akokoľvek sú tie teórie pritiahnuté za vlasy. Ale ak to budú dvaja – traja ľudia z celej Marianky, nebudú relevantní, aj keď budú trošku otravovať atmosféru. Len sa obávam, že v súčasnej situácii je ich asi viac. A druhá vec – čo viac sa dá urobiť? Obávam sa, že toto je maximum, čo sa dá v medziach zákona.

      Odstrániť
    14. Pan Milan, to nie su ziadne konspiracie ani podozrievania, to su fakty. Ludia v Marianke su pravom nespokojni s tym, ako volebna komisia zmanipulovala volby v Marianke. Do Marianky ste prisli z Devinskej Novej Vsi, ul. Pavla Horova 18. Presne z tej istej ulice a este aj z toho isteho domu, teda Pavla Horova 18 prisiel do Marianky pan Makovicky. Prosim Vas nezahmlievajte mozgy Mariancanom. Nie su to hlupaci a tiez neotravuju atmosferu, tak ako ste to tu pomenovali Vy. Zamyslite sa prosim Vas nad sebou a radsej uz zmlknite. Ste jedna banda s Jurikom, Porgesom a Makovickym.

      Odstrániť
    15. Pan Milan, Vy ste ten, ktory ste dali obyvatelom Marianky na to podnet, aby boli nespokojni a podozrievavi. Aspon si to uvedomujete? Alebo budete este stale Mariancanom popod fuzy tahat motuziky, aky ste Vy cestny a nezainteresovany, nezavisly cloviecik, ktory sa nenazdajky ocitol vo volebnej komisii!!!

      Odstrániť
    16. Vážený pán Milan, nebuďte znechutený. Ja si myslím, že tých nespokojencov a podozrievačov aj keď bude viac, normálnych ľudí v Marianke bude vždy viacej. V tomto som optimista. V každej spoločnosti sa nájdu ľudia, ktorí si svoje ego budú vždy riešiť takýmto spôsobom, resp. spôsobom "podľa seba súdim teba".

      Odstrániť
    17. Pán Milan,osobne ja som Vám v predošlých dňoch vyjadril dôveru a cenim si stále, že ste sa tu ozval.Nechcem aby ste sa cítil ako tí ,ktorí sa pokúsili ozvať na OZ.Verte je to veľmi zlý pocit.
      Ja osobne akceptujem, že je to Váš názor na ktorý máte právo a mal by ste sa cítiť pri jeho vyjadrovaní a dôsledkoch pohodlne.
      Trochu ma zneisťuje Vaša veta:".... A druhá vec – čo viac sa dá urobiť? Obávam sa, že toto je maximum, čo sa dá v medziach zákona..."
      Neviem či Vám správne rozumiem ale myslím že ste si ale nedal spraviť právnu analýzu.
      1/V tejto obci sa dá veľmi veľa zmeniť aby to bolo v medziach zákona
      2/Popri zákone sú nemerateľné konštanty ako je morálka,etika,úcta,rešpekt

      1/&2/ v spojení vytvárajú zdravú spoločnosť bez nenávisti o ktorej je tu niekde reč.

      Graficky je to asi tak,že každý z nás precitol v inom čase :Najprv má každý z nás pred sebou kruh ktorý je celý žltý /slniečko/ .T.j.tešíme sa,konečne sme dostavali a máme aj záhradku.Postupne
      ten kruh začne mať širší a širší výrez farby červenej t.j. Pozor niečo sa deje! Áno tiež je dôležité,aby sme si niektoré veci nepripúšťali.Väčší problém má ten ktorý si to pripustí.Želám Vám úprimne,aby ste sa tu nikdy nedostal do situácie kedy pochopíte na svojej kožke o čom je tu reč..

      Odstrániť
    18. Pán Milan. Napriek tomu, že s Vašim hodnotením volebnej situácie nesúhlasím ( netvrdím, že práve Vy máte v niečom nečistom prsty ??), a aj Vy ste zabudli na veľmi dôležitú súčasť práva - na morálku v konaní funkcionárov obce, želám Vám k dnešným meninám všetko najlepšie.

      Odstrániť
    19. Dobry vecer,
      prosim Vas hovorte uz vsetci konkretne, rano o pol siedmej, ked sa pecatili urny boli vo volebnej miestnosti dvaja ludia, jadna z nich je Zuzana Tarabova, postova dorucovatelka z Marianky a este jeden pan. Pecatili sa urny. Videli ze urny su prazdne. Neviem v com mate pochybnosti, prosim Vas budte uz konecne konkretni- Mozete sa hambit.

      Odstrániť
    20. Fíha, ale tu toho pribudlo. Tak po poriadku:
      14:58 – Fakty? Z toho, čo píšete, je fakt len to, že som sa do Marianky presťahoval z toho istého paneláka ako pán Makovický, ktorého si mimochodom vážim a nijako mi neprekáža, ak ma s ním zaradíte do jednej „bandy“. Ale nechápem, aký súvis má moje predchádzajúce bydlisko s voľbami v Marianke. Nikoho som nenazval hlupákom (ešte dobre, že je to tu všetko písomne) a snažím sa poskytovať informácie, fakty, a nie zahmlievať. A keď ste po tom všetkom, čo som tu napísal, schopný (schopná) napísať, že volebná komisia zmanipulovala voľby, asi sa už s Vami naozaj nemám o čom baviť. Mimochodom, aký je to pocit písať sem osobné invektívy anonymne voči človeku, ktorý sem píše pod vlastným menom?
      15:07 – Vás by som chcel poprosiť, aby ste mi napísali, čím som dal podnet na nespokojnosť a podozrievavosť, to by ma fakt zaujímalo. A na základe akých informácií spochybňujete moju čestnosť a nezávislosť?
      15:41 – Ďakujem, to mi pomohlo, lebo už mi je z toho fakt zle :(
      19:18 – Trošku sme sa nesprávne pochopili – maximum v medziach zákona som myslel len vo vzťahu k organizácii volieb. Inak povedané – prítomnosť ľudí blízkych všetkým kandidátom vo volebnej komisii a možnosť pre pozorovateľov pozerať komisii „cez plece“ je to maximum, o ktorom som písal. Nepochybujem o tom, že v obci sa dá veľa vecí zmeniť, ale to je už iná téma.
      19:48 – Som rád, že netvrdíte, že mám v niečom prsty, lebo ja viem, že vo volebnej miestnosti sa nestalo nič nekalé. A morálku v konaní funkcionárov obce si nedovolím hodnotiť, pretože nemám dostatok informácií a do tejto témy sa vôbec nebudem púšťať – snažím sa tu písať len fakty, nie názory. A ďakujem za želanie k meninám.
      21:33 – Len doplním – tými dvoma ľuďmi samozrejme myslíte dvoch pozorovateľov, plus tam bolo všetkých päť členov volebnej komisie vrátane mňa a rovnako ako všetci ostatní som videl obe urny pred zapečatením prázdne. A ešte raz pripomeniem, že počet obálok v urnách po skončení hlasovania, ktorý vyšiel na základe počítania vydaných obálok a evidencie voličov, presne sedel s počtom obálok následne vysypaných z urien, čoho svedkami bolo až sedem pozorovateľov (p. Dubovská, p. Jelačič st., p. Dubnič, p. Pšenko a ďalší).

      Odstrániť
    21. Veď dobre.Zuzke Tarabovej ako jednej z mála ja Verím.To nikto nespochybňuje.Ale čítajte boli tam iné pripomienky,žiaľ aj niektoré nezverejnené, neviem prečo..Už je ale škoda asi o tom hovoriť.Už to zostane ako biľak na nás v histórií.Ako to niekto tu napísal, Ideme ďalej a tí čo nekonali v tejto veci ,ako mali si svoje svedomie ponesú so sebou dokonca .Ešte že znesú záťaž lebo sú športovci.

      Odstrániť
    22. Pán Milan,ďakujeme za úprimnú odpoveď.Aj Vy ňou žiaľ potvrdzujete niektorým že výber volebnej komisie bol spravený NECITLIVO.Nič osobne proti Vám, vy za to nemôžete že ste vyšiel z toho istého vchodu v Devínskej ako pán Makovický a že si si ho stále vážite.Jednoducho máte na to právo a ešte ste sa nedostal to situácie ktorá by Vám tento názor naštrbila.Tak ako má právo si myslieť pravdepodobne dosť veľké množstvo Občanov že výber bol voči iným skupinám v obci NESPRAVODLIVÝ.Tak ako mnohé iné rozhodnutia Jeho a Jeho.Vedeli že pri zostávajúcich dvoch kandidátoch pôjde o každý hlas.Mohli tuto situáciu predpokladať, predvídať.IM to bolo jedno.Tak ako v mnohých iných prípadoch.Niečo vyrobia a potom sa divia a robia z ľudí schizofrenikov.Na toto pozor.Stalo sa.Pozerám vpred.Možno toto budeme môcť pozitívne využiť v prípade ak budete súhlasiť:Pokúsite sa prosím byť mostíkom v sporných veciach /aspoň takým ako je v údolí/k NIM ? Možno cez Váš pozitívny prístup k nim pomôžete niektorým pochopiť ako to naozaj ON & ON s nami myslia.Vyzeráte kultúrny človek,komunikatívny,systematický,ochotný počuvať .Potrebujeme niekoho kto nám pomôže s nimi komunikovať na správnej vlne a ja osobne zatiaľ jedine vo Vás vidím tento prienik a hľadáme ho dlhšie.

      Odstrániť
    23. 22:50 – Áno, sú športovci a aj preto hrajú fér. Všetko, čo som napísal v súvislosti s priebehom volieb, sú fakty, ktoré sa dajú kedykoľvek spätne overiť a ktoré môže dosvedčiť vždy najmenej 7 konkrétnych neanonymných ľudí. Oproti týmto faktom stoja len ničím nepodložené domnienky a konšpiračné teórie. Ale ak máte ešte stále pochybnosti, som ochotný s Vami o nich diskutovať až do bezvedomia.
      7:32 – Ďakujem za dôveru, teší ma. Cítim sa poctený Vaším návrhom, hoci neviem, či som na to dostatočne kompetentný a či mám dostatočné negociačné schopnosti, ale ochotu určite áno. Čo sa týka výberu členov volebnej komisie: Nebol som pri tom, len mi zavolali z obecného úradu*, či by som nešiel, lebo strany nenominovali zástupcov a je málo ľudí. Ani v tejto chvíli neviem, či sa o miesto v komisii uchádzal niekto z osôb blízkych ostatným kandidátom – viete mi to povedať Vy? Ak áno a bolo mu to odmietnuté, aj ja to považujem za necitlivý a veľmi neprezieravý prístup. Ak nie, potom možno treba hľadať chybu aj inde. A ešte dve dôležité veci chcem napísať:
      1) Až po voľbách som si uvedomil, že členov komisie niektorí ľudia považujú za prívržencov aktuálneho starostu, pretože pred voľbami a počas volieb sa členovia komisie navzájom nezdôverovali, koho sami volia, a správali sa a konali nestranne.
      2) Ani keby sme predpokladali, že všetci členovia komisie sú naozaj vyhranenými prívržencami aktuálneho starostu a sú ochotní znížiť sa k manipulácii volieb, voľby by sa zmanipulovať jednoducho nedali. Ak s týmto výrokom niekto nesúhlasí, nech sa páči, píšte spôsoby, ako by sa to dalo urobiť, a ja vám napíšem, prečo by to nešlo, pretože o tom som naozaj presvedčený.

      *Ešte napíšem, prečo asi z obecného úradu zavolali práve mne. Kto ma pozná, vie, že som sedel skoro vo všetkých volebných komisiách, odkedy je na slovenskej politickej scéne SaS. Prečo? Lebo keď sa objavila liberálna strana, bol som taký rád, že konečne nemusím voliť menšie zlo, ale stranu, ktorá viac-menej presne zastupuje moje názory na riadenie vecí verejných, že som sa na ich webe zaregistroval ako sympatizant. Preto ma nominovali do prvých volieb, na ktorých sa zúčastnili, a odvtedy mi to akosi prischlo. V komisiách som vždy sedel s počítačom a možno to prácu komisií aj trošku zracionalizovalo a urýchlilo a to, domnievam sa, by mohol byť dôvod, prečo zavolali práve mne.

      Odstrániť
    24. Pan Milan, vy určite si budete pamätať, koľko voličov (poprosím presný počet) bolo uvedených vo volebnom zozname? Za odpoveď Vám vopred ďakujem.

      Odstrániť
    25. Podľa mojich záznamov bol počet voličov v zozname 1392, teda údaj je zhodný s tým, čo je uvedené v príspevku pána Jelačiča hore v riadku „Počet zapísaných voličov“.

      Odstrániť
    26. Peter Jelačič St.28. novembra 2014 o 20:26

      § 33
      Poriadok vo volebnej miestnosti a v jej bezprostrednom okolí
      Za poriadok vo volebnej miestnosti a v jej bezprostrednom okolí zodpovedá predseda okrskovej volebnej komisie. Jeho pokyny na zachovanie poriadku vo volebnej miestnosti a dôstojný priebeh hlasovania sú záväzné pre všetkých prítomných. Toľko znenie par.33 Volebného zákona.

      Čo vadilo mne osobne na voľbách :
      1.Zachovanie poriadku (žiaden neporiadok nebol) tým, že pozorovatelia vo volebnej miestnosti boli vykázaní na pódium vzdialené od stolov komisie a volebných plent asi 10 metrov. Z tohoto miesta nemali žiadnu šancu pozorovať niečo, okrem zaznamenávania si počtu ľudí prichádzajúcich do volebnej miestnosti (potvrdili mi to pozorovatelia). Takýto výklad paragr. 33 si dovolím nazvať, že pozorovatelia boli vopred určení do úlohy štatistov.

      2. Bol som osobne aj s ďalšími občanmi prítomní pri sčítaní hlasov. Aj nás predsedkyňa komisie posielala na pódium, odmietli sme to, potom nám dávala stoličky pod pódium, aby sme si tam posadali, aj to sme odmietli (v najväčšej slušnosti ). Pri dotaze a odpovedi že sú komisia pre
      mariančanov, sme povedali, že aj my sme tu prítomní pre mariančanov, sme zostali v úctivej vzdialenosti tak, aby sme volebnú komisiu nerušili (boli sme dosť blízko členov v.k. ).

      3. Keď som bol v čase okolo 16-17 hodiny pred volebnou miestnosťou, z volebnej miestnosti 2-krát odišla zapisovateľka v.k.na 1.posch. a prechádzala medzi starým a novým traktom OÚ a Spol.domu, vždy mala so sebou nejaké papiere. Neviem, či je toto možné, ale v tom čase som si o tom mohol myslieť všeličo.

      Toľko moja poznámka k voľbám v Marianke. Peter Jelačič st.


      Odstrániť
    27. Milan Vám všetkým napísal pravdu. Aj tak neveríte. Znova opakujem, celý deň ste tam mali pozorovateľov, ktorí sa pravidelne striedali. Striedali sa po dvoch hodinách, všetky mená presne nepoznám, ale vždy boli v miestnosti dvaja pozorovatelia. Vymenujem aspoň mená tých, ktorých si pamätám: Zuzana Tarabová, Martin Brliť, Alena Zlochová, Ingrid Hergotová, Miriam Bubničová, Peter Drobný, Zuzana Kišová (Charvátová) a neviem presne mená ďalších celkovo ich bolo tuším jedenásť. Opakujem každé dve hodiny sa striedali. Večer o osmmej hodine prišli do volebnej miestno siedmi pozorovatelia Eva Dubovský, Peter Jelačič st., Ján Pšenko, Lukáš Ondrejček, Martin Jaroš, Adriana Doležalová, Mário Bubnič, tuším to sú všetci. Toto boli ludia, ktorí sledovali celý priebeh sčítania hlasov. Skúste sa ich spýtať????? Mário môžeš sa k tomu vyjadriť??? Okrem toho celý deň pred volebnou miestnosťou sedeli špehúni, či ako ich nazvať, ktorí zvonku sledovali priebeh volieb dajaký kameraman pána Jelačiča, alebo pani Baranovičovej, pani Baranovičová, pani Hatoková Styková, pán Hatok, pán Jelačič st. a ešte čo ja viem kto, práve toto by sa dalo nazvať, že manipulovali, oslovavali voličov. Prosim Vás Ľudia už sa konečne spamätajte a otvorte oči. ZMANIPULOVANÉ VOLBY V MARIANKE úbohé. Pozorovatelia členov volebnej komisie do očí klamali, že ich ústredná volebná komisia školila, čo vôbec nie je pravda. Ustredná volebná komisia nikoho neškolí a nepíše žiadne zápisnice z kontroly. Zápisnicu písala obvodná volebná komisia, ktorá zistila, že všetko je bez závad. Pani BARANOVIČOVÁ podala na ústednú volebnu komisiu ešte 13.11. podanie na prešetrenie volieb v Marianke, to bolo dva dni pred voľbami, aké mala pochybnosti, aké mala podozrenie???? No davajte odpovede, píšte prepáčte chyby, ale už ma to fakt nebaví takéto úbohé podozrievanie je to veľmi smutne. DOBRU NOC

      Odstrániť
    28. Pán JELAČIC v kancelárii obecného úradu, kde sa dá dostať iba cez presklenený prechod mala volebná komisia zapnutý počítač, kde celý deň podľa pokynov ústrednej volebnej komisie kontrolovala e-mail. Bolo potrebné vytlačiť uznesenia ústrednej volebnej komisie, ktoré boli prijaté a tak isto pokyny, ktoré prišli z obvodnej volebnej komisie. Ale vy už máte podozrenie???? Už zberáte po Marianke podpisy na manipulovanie volieb??, Áno pozorovatelia sedeli na pódiu, a čo ste chceli aby sedeli za chrbtom komisie??? Pozorovatelia nesmú rušiť priebeh volieb, áno predsedkyňa volebnej komisie Vám povedala, že máte sedieť na pódiu, ale to ste neuposlúchli, stoličky ste si dali dolu, ani to ste neuposlúchli a celý priebeh sčítavania hlasov ste volebnej komisi doslova dýchali na krk. Boli ste v jej tesnej blízkosti, čo sa Vám ešte nepáči. Len podozrievanie, podozrievanie darmo sa o Vás nehvorí ZLODEJ KRIČI CHYTTE ZLODEJA, podozrieva len ten, kto je naučený klamať a šidiť.

      Odstrániť
    29. Ludia ukludnite sa, cim viac HO nechceme, tym viac HO tu budeme mat!!! Chce to maximalny pokoj a klud a sustredenie sa na to co naozaj chceme. Ked HO nechceme, co vlastne chceme? Ak si ujasnime, co chceme, potom to k nam pride. Ak ublizoval, je to len JEHO problem a bude sa s tym musiet vysporiadat. Nepripustajme si ho do svojich zivotov. Pytam sa co vlastne chceme? Mame v tom uplne jasno? Myslim si, ze do volieb sme v tom jasno nemali a preto vyhral s podporou tych, ktori v tom jasno mali, skratka chceli HO. Chcem len povedat, ze nestaci nieco nechciet aby sa to nestalo ale je nevyhnutne vediet co chceme aby sa to stalo, potom sa to aj stane. (trochu filozofie do zivota)

      Odstrániť
    30. Som nestranna.nevolila som,lebo nebolo koho.Nebolo si koho vybrat.Obaja kandidati ma nezaujali.Su nevyrazni, kazdy ma nieco za usami, jeden viac,druhy menej.Obaja mali taku ruzovu farbu v tych svojich letacikoch.Len same hesla.Som zvedava,kde chce zvoleny starosta zobrat financie na tie svje krasne dalsie ruzove stavbarske ciele.Sportovy areal,fitcentrum,rekonstrukcie ulic,nova skolka,fontany atd?Dufam,ze nie z tych darov a pokut?Som trosku studovala aj schvaleny rozpocet 2015-2017,ale tieto investicie som tam nevidela.Dufam,ze si to zvoleny starosta nechce nechat na volebny rok 2018?

      21.18 Ale nieco tu predsa chcem napisat.Mily 21,18. Viete to co je napisane tym CAPS LOCKom na konci komentaru adaptovat aj na to podane trestne oznamenie,co je oznamene na webe obce?

      Nevoliaca volicka z Marianky

      Odstrániť
    31. 20:35 & 21:18 Keby na začiatku bola vytvorená komisia zo zástupcov niekoľkých strán,tak by bol pravdepodobne kľud.A dnes sa nemusíme baviť kde stáli stoličky.To sa nestalo.Tam je problém.Dokonca iné menšie obce už dávno mali zverejnený zoznam volebnej komisie a tu sa to zverejňovalo až po niekoľkých žiadostich na poslednú chvíľu.Už sa nič nedalo robiť Hlavne prosím strpte niečo a nebuďte dotknutí spôsobili ste si to Vy neuváženým rozhodnutím .Keď už máte takého šéfa ktorí takéto situácie vyrába s radosťou, tak prečo ste Vy svojprávni pracovníci OU neodhadli správne situáciu?Akoby ste boli tam omámení.Musíte brať všetko?Keď ste sa hlásili do volebnej komisie vedeli ste že bude problém.Ja dúfam že aj Vy ste sa poučili pre budúcnosťa dáte si pozor!Musíme ísť ďalej.
      Ja osobne som si myslel že už je táto téma uzavretá ale aj tento blog je na to aby sa čistili nejasnosti keď je potrebné aspoň touto cestou.Ešte aj teraz sme sa dozvedeli nové skutočnosti že niekto odbiehal a iný vysvetlil prečo odbiehal.Bol to po toľkých dňoch po voľbách konečne jeden pozorovateľ ktorý to spísal -. lebo doteraz zo strany pozorovateľov to boli viacmenej jedno vetné postrehy. Dufám pri to všetkom ..... to beriete všetci pozitívne - to je život a postupne to čistíme.Občania tu doteraz neboli zvyknutí takouto formou komunikovať.
      Príjemný week end a oddýchnite si

      Odstrániť
    32. 21:28 & 22:03 Teším sa že je nás viac.... akoby som to písal ja....Súhlasím nebola ponuka.A aj mnohí tí čo volili,boli ponukou vohnaní do jedneho alebo druheho košiara bez presvedčenia že ten ku komu prebehli je ten správny.Na jednej strane necitlivá prepálená kampaň jedného, ktorý sa na to všetko zo zastupiteľstva 4 roky pozeral a zrazu chce vrátiť slušnosť a ani 4 roky nevedel argumentovať a na druhej strane zase arogantná svojvôla druhého ktorý používa zákony aj na to, aby sa im vyhol.Keď mu niekto nastaví zrkadlo, tak naňho podá trestné oznámenie.Pričom pri tom plate a v pozícií verejného činiteľa by mal vedieť strpeť kritiku a brať veci trochu inak "nad vecou"Na to ešte nedorástol.Keby všetci začali na neho podávať trestné oznámenia čo im svojimi rozhodnutiami ...Aj to sa učíme.Som rád že je tu niekto taký ako 21:28 & 22.03 to mi dáva nádej.
      A cítim že sa nám to správne nastaviť možno aj podarí, len to bude ešte chvíľu trvať.

      Odstrániť
    33. Pekná reklama ktorá je síce vyrobená pre istú spoločnosť ale ukazuje všeobecne platnú pravdu.
      Keď mám niečo(niekoho) rád,tak to(ho)chránim a to môže byť aj naša obec.
      https://www.youtube.com/watch?v=9gzdX2cnXPY

      Odstrániť
    34. Karel Kryl in memoriam

      Karel Kryl už dávno věděl, jak to s naší slavnou republikou dopadne
      aneb
      Hymna další revoluce

      1 Demokracie rozkvétá, byť s kosmetickou vadou:
      ti, kteří kradli po léta, dnes dvojnásobně kradou,
      ti, kdo nás léta týrali, nás vyhazují z práce,
      a z těch, kdo pravdu zpívali, dnes nadělali zrádce.

      2 Demokracie prospívá bez nás a pragmaticky,
      Brbláme spolu u píva, jak brblali jsme vždycky,
      farář nám slíbil nebesa a čeká na majetky,
      my nakrmíme forbesa za dvě, či za tři pětky.

      3 Demokracie zavládla, zpívá nám Gott i Walda,
      zbaštíme sóju bez sádla u strejdy McDonalda,
      král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem,
      pod střechou jedné partaje se u koryta sejdem.

      4 Demokracie panuje od Aše po Humenné,
      samet i něha v pánu je a zuby vylomené,
      dali nám nové postroje a ač nás chomout pálí,
      zaujímáme postoje, místo abychom stáli.

      5 Demokracie dozrává do žaludečních vředů,
      Bez poctivosti, bez práva a hlavně bez ohledů,
      a je to mýlka soukromá - snad z optického klamu,
      že místo srdce břicho má a místo duše tlamu.



      Tuto skladbu Karla Kryla nezavřela do trezoru KSČ, ale strana, která vládla.
      Prezidentem byl Václav Havel, premiérem byl Václav Klaus, vlastní osobou
      prohlašovaný prezident, na ministerstvo vnitra se už třásl Jan Ruml.
      Ve vládě bylo pár pomýlených komunistů, jako např.Vladimír Dlouhý.

      Ostatní je na vaší paměti, tak proč by takovou píseň po pravdě měli poslouchat.
      Proto ji teď máme na internetu.
      Jestlipak se někdy někdo bude zajímat, proč Karel Kryl tak náhle zemřel???!!

      Podoba v princípe, premietnutá do dnešného diania je čisto náhodná.

      Odstrániť
    35. Peter Jelačič st.30. novembra 2014 o 0:21

      Odozva na to, čo mi vadilo pri voľbách je na tomto blogu komentovaná aj-aj (k 28.11.//20:26).
      Zdôrazňujem, že to, čo som napísal späť neberiem. Je to môj slobodný pohľad, slobodne, dobrovoľne a verejne som ho vyjadril.
      Vážený anonym 28.11.//20:35 a zrejme aj v pokračovaní 28.11.//21:18 :
      Máte informácie z volebnej miestnosti, ale aj z predvolebnej miestnosti - uvádzate aj mená. Domnievam sa teda, že tým špehúňom ste bol vlastne Vy (pre koho?).
      Ak nechcete byť tým, čím ste nazvali mňa "Zlodej kričí..." ukážte svoje meno. Predpokladám, že na to nemáte.
      Ešte poznamenávam : Príspevky 28.11.//21:28; 22:03; 23:07; 23:32 nám dávajú naozaj nádej, ako jeden z Vás poznamenal.
      Peter Jelačič st.

      Odstrániť
  8. Prehra boli a je ubohe ze niekto nevie prehravat. Zhadzovat vinu na komisiu je ubohe. Mozete sa hambit

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Akosi sa už týždeń točí problém okolo manipulácie volieb.Možno pre kľud oboch strán by pomohlo keby bol požiadaný Ústavný súd o prešetrenie.Vieme že v obci boli pozorovatelia Ustrednej volebne komisie,vieme že sme tam mali celý deň pozorovateľov z radu občanov.Asi existujú aj zápisnice týchto pozorovateľských a iných skupín.Ak sú pochybnosti iná cesta nie je.

    13:22 & 16:23 Vy si myslíte že tu niekto vyhral? Ja to, čo vzišlo z volieb považujem za kombináciu viacerých záujmových skupín.A tak to má byť.Jedno je isté už to nikdy nebude tak ako to bolo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Radičová: Atmosféra je tu zlá. Prevláda viac závisť ako radosť z úspechu. Nepripomína Vám to Marianku?

      Odstrániť
  10. Komu tu mám závidieť?Poraďte.
    Kto tu ma úspech ? Poraďte tiež.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nikto, lebo prehrala celá dedina skoro do posledného obyvyteľa...

      Odstrániť
    2. Aké hodnoty tu vyznávame,keď toľkým ľuďom zalepili oči ?Že by tu bývalo toľko detí?Kúpia im autodráhu a im je jedno akým spôsobom.Je tu skutočne tak veľa ľudí ktorí majú tak nízke nároky na seba a ostatných? Takto ten úspech nikdy nemôžeme mať.

      Odstrániť
    3. Máš na mysli dufam Dubovského

      Odstrániť
    4. 16:31 Dobrá otázka.Teraz keď to po sebe čítam, zdá sa mi že mi išlo o oboch.

      Odstrániť
  11. No popri tomto volebnom humbuku behá ďalej IS Marianka po svojich pozemkoch a stavá s veľmi čudnými stavebnými povoleniami. To len tak, tak kde sa dvaja bijú tretí vyhráva. A čo tam po počte hlasov :-( Business hladisko musi byt. Co tam potom, ze za chvilu tu budeme natlaceni ako sardinky, a nasi "zachrancovia" nam do Marianky privedu dalsie stovky novych rodin :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Pán Milan hovorí správne, že ak sa ešte niekedy objaví vo volebnej komisii pri komunálnych voľbách, navrhne, aby boli do komisie pozvaní ľudia blízki všetkým kandidátom a aby prípadní pozorovatelia boli čo najbližšie k dianiu, teda asi myslí nie na pódiu, ako boli pani Dankovou a ostatnými členmi VK vykázaní pri týchto voľbách. Len aby bol Váš návrh pán Milan aj vyslyšaný a zrealizovaný. Hovorí tiež pán Milan, že ukazuje sa, že by to bolo jednoznačne na prospech veci a predišlo by sa všetkým týmto pochybnostiam. Veľmi správne pán Milan hovoríte. A okrem toho, čo pán Milan veľmi správne postrehol, mala by volebná komisia vedieť, že vo volebnej miestnosti nemá čo robiť zapnutá, teda aktívna kamera umiestnená tak, aby snímala dianie za volebnými urnami. Podľa Ústavy SR nebola zaručená tajnosť hlasovania. Až keď prišli policajti kameru odklonili a prekryli vechťom. Kvalitní členovia VK mali tiež vedieť, že plenty by mali byť umiestnené vo volebnej miestnosti tak, aby nebolo za plenty vidieť z vonku spoza žaluzia, pretože voliči vypĺňali volebné lístky neanonymne. Pán Milan by mal vedieť, keďže hovorí, že už niekoľko krát bol členom VK pri voľbách, že za plenty mali púšťať členovia volebnej komisie len po jednom voličovi a nie po dvoch či troch, ako to bolo v Marianke. Pritom to neboli hendikepovaní voliči. Členovia komisie by tiež mali vedieť, že obálky do urny majú vhodiť výlučne voliči a nie ich deti. Deti, ktoré vedia čítať a písať nemajú taktiež čo robiť za plentou. Toto tiež neplatilo v Marianke. Dokonca sa pritrafilo VK aj také, že "pozabudli vrátiť OP voličovi". Ten sa musel vrátiť preň z ulice. Vo volebnej miestnosti si niektorí voliči dokonca dovolili nahlas vyslovovať mená kandidátov, komentovať a diskutovať s volebnou komisiou na tému, koľko voličov už bolo voliť a ako to vyzerá... Pán starosta sa počas volieb nachádzal vo svojom úrade a pani zapisovateľka behala hore dole za nim. Išla si nohy polámať. Volebná komisia si neplnila svoje povinnosti tak ako mala. Pán Milan to predsa musí vedieť, keď je taký znalý veci. Prečo ste neupozornili svoje kolegyne vo VK, že sa nesprávajú tak, ako by sa mali podľa zákona o voľbách a podľa ústavy. A okrem toho veľa ďalších prešľapov členov VK voľným okom pozorovateľných.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 23:12 – Ďakujem za vecnú analýzu. Jednou vetou by sa dalo zareagovať napríklad tak, že chyby nerobí len ten, kto nič nerobí, ale žiadna z chýb, ktorej sme sa dopustili, nebola motivovaná snahou o ovplyvnenie výsledkov volieb – a na tom rozhodne trvám. Ak by som mal zareagovať podrobnejšie, tak by som napísal, že hoci som bol v komisii už veľakrát, ešte nikdy voľby neboli pod takýmto drobnohľadom a napríklad to, že za plentu išli spolu dvaja starší manželia alebo starší rodič s dospelým dieťaťom, z ktorých možno ani jeden nemal preukaz ZŤP, alebo že tam išli ľudia s deťmi a že deti za nich vhadzovali obálky do urny, sa nikdy neriešilo. Hoci to možno je proti pravidlám, sotva to môže ovplyvniť výsledok volieb a napríklad podľa záberov z televízie je vhadzovanie obálok deťmi úplne bežnou praxou. Kamera a postavenie hlasovacích miest oproti oknám – to všetko vyplynulo len z toho, že voľby sa konali prvýkrát v novej miestnosti. Samozrejme, mali sme si to uvedomiť a je to naša chyba – predpokladám, že bez ohľadu na to, kto bude v komisii v budúcnosti, už sa to nestane. Ale znova musím opakovať – nič z toho nemohlo ovplyvniť výsledok volieb. Ak by bol mal niektorý volič spomedzi tých, čo hlasovali v priebehu prvých cca 50 minút volieb (kým sa zakryla kamera), pocit, že ho kamera „vidí“, stačilo nás upozorniť a kameru by sme boli zakryli ešte pred jeho hlasovaním. A okná síce za plentami boli, ale cez okno predsa nikto nemohol vidieť, koho volič krúžkuje. Ale uznávam, že umiestnenie asi nebolo optimálne. Čo sa týka toho, že voliči „si dovolili nahlas vyslovovať mená kandidátov, komentovať a diskutovať s volebnou komisiou na tému, koľko voličov už bolo voliť a ako to vyzerá“, tak proti tomuto rozhodne protestujem, lebo komisia nie je na to, aby umlčiavala voličov, ale aby na tieto otázky jednoducho neodpovedala a upozornila na neprípustnosť takého správania – a komisia nikomu neposkytla informáciu o priebežnej účasti a za to, že niekto vysloví meno kandidáta, predsa nemôže. Každý bol však upozornený, že sa to nesmie, rovnako ako od momentu, keď nás za vhadzovanie obálok deťmi „zvozila“ kontrola z ústrednej volebnej komisie, členovia komisie upozorňovali voličov s deťmi, že nesmú ísť s nimi za plentu a nesmú vhadzovať obálky. Nebudem Vám tu písať o tých plačúcich deťoch, lebo máte pravdu, obálku má vhadzovať volič sám. Kde sa nachádzal v čase volieb pán Jurika, to ja ani netuším, ale vysvetlenie pohybu zapisovateľky si môžete prečítať v príspevku „Anonymný28. novembra 2014 21:18“. Ešte raz – ďakujem za upozornenie na chyby, ktorých sa budúce volebné komisie určite vyvarujú bez ohľadu na to, či v nich budem sedieť, a ešte raz napíšem, že žiadna z chýb nebola motivovaná snahou o ovplyvnenie výsledku volieb a podľa mňa výsledok volieb ani neovplyvnila.

      Odstrániť
    2. Prosím Vás pekne, už s tým prestaňte, uvedomte si, že voľby sa nevyhrávajú vo volebnej miestnosti! Dôležité je obdobie pred voľbami. Koľko "mariančanov" pribudlo v období tesne pred voľbami? Koľko mariančanov ostalo po voľbách? Koľko je tu takých, ktorí "za pivo" aj vlastnú mater predajú????

      Odstrániť
    3. Máte pravdu, voľby sa vo volebnej miestnosti nevyhrávajú. Ani v Marianke p. starosta voľby nevyhral vo volebnej miestnosti, ale mimo volebnej miestnosti. Jednak výrazným nárastom voličov jeden deň pred voľbami v piatok na OÚ, kde tí "takzvaní voliči" sa ani nepotrebovali vyskytovať pri svojich občianskych preukazoch a potom sa voľby vyhrávali v zasmradenej kolibe, a vyneseným volebným vláčikom von z volebnej miestnosti. Veď prečo boli dve obálky poloprázdne? Trochu premýšľajte!

      Odstrániť
    4. Toto píšete Vy p. Baranovičová - poskok p. Dubovského? Boli ste to Vy, ktorá ste vo volebný deň behala ako divá okolo volebnej miestnosti, organizovala tzv.pozorovateľov a pod. Čo ste za to dostala?

      Odstrániť
    5. 23:40 A nie je to jedno,kto to písal ?Ak je to pravda, tak si to ľahko každý z nás môže zistiť.Ak toto píšete to dáva signál že Vám niekto stúpol na citlivé miesto.Otázky druhu, čo kto dostal alebo dostane by som radšej nekládol nikomu a možno hlavne Vám kto sa toto pýta.

      Odstrániť
    6. Fíha, asi je trafený klinček rovno po hlavičke, alebo ešte lepšie, trafená hus zagágala.

      Odstrániť
    7. 22:11 ak Vám správne rozumiem tak klinček išiel mimo hlavičky.1:22 som písal ja a ja nie som pani Baranovičová ani som nebehal okolo volebnej miestnosti.Len som tam raz vošiel a raz vyšiel.Ani som nebol pozorovateľom ani nemám nič spoločné so srdcami.Pre mňa osobne sú také názvy vo volebnej kampani príliš...sladké ... Len sa mi obyčajne ľudsky zdalo že 23:40 nie je korektný.

      Odstrániť
  13. Pán Milan, v živote to už tak chdí, že za chyby sa platí. Občania tejto obce urobili tiež veľa chýb, či už úmyselne alebo neúmyselne. Boli však za ne nekompromisne potrestaní najmocnejším z dediny. Za tieto chyby by sa mal vzdať a neskladať sľub starostu a tento post by mal prenechať dobrovoľne niekomu inému. Keby to dokázal urobiť, vtedy by sa tejto obci výrazne uľavilo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi nepochádzaš z MARIANKY.

      Odstrániť
    2. Veru tak, dobre hovorite. Pan starosta by sa mal nad sebou zamyslat kazdy den, az do 10.12., kedy bude, resp. nebude skladat slub starostu. Ja som tiez za to, ze by sa mal vzdat. Mariancania si spokojne vydychnu.

      Odstrániť