Z programu vyberám :
- Zaradenie Návrhu na schválenie pôžičky PMP s.r.o. starostom
- Moje Interpelácie
V žiadnom prípade nie som proti PMP, uvedomujem
si jej funkciu. JEDINÝ o kom viem, že chcel zrušiť PMP je starosta, ktorý dal
v minulom roku žiadosť o zrušenie spoločnosti, viď môj príspevok (pre zobrazenie kliknite) Zrušenie Prvej Mariatálskej prevádzkovej s.r.o. alebo vedelo o tomto obecné zastupiteľstvo? 1.časť...
Ten, kto tu roznáša fámy a polopravdy je on a jeho poslanci,
nie 5 poslanci. Hovorí sa, že keď chcem niekoho kritizovať, mám sa najprv
pozrieť do zrkadla.
Ide nám o transparentnosť, nič viac.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Z mojich interpelácii
- Prečo pán starosta nepodpísal návrh uznesenia pre prístup na www.isamosprava.sk za 229 EUR (+2 x 14€ = 1ks manuál starostu a 1ks manuál poslanca)
Pán starosta odpovedal :..... „hospodársky dôvod. ...Poslanci sa mali pripraviť na výkon svojej funkcie
a nevyužívať volebné obdobie na to, aby sa zdokonaľovali.To nie je v súlade
so záujmami obce. Nikomu nebránim, aby sa vzdelával, ale nevidím dôvod, aby v situácii,
v ktorej sa obec nachádza, sme uprednostňovali túto formu. ....Ide o princíp,
nie o výšku. ...Babka k babce, budú kapce. ...Viem Vás informovať,
Obecný úrad si objednal jednu verziu pre účely obecného úradu....nie ako truc
podnik, ale zamestnanci akceptovali, že by to mohlo byť užitočné pre účely OcÚ,
to čo ste navrhli. Akceptujem to pre výkon činnosti OÚ. Nemám dojem, že by to
malo slúžiť poslancom. To je potom otvorená Pandorina skrinka...“
Bez komentára. Niet k tomu čo dodať.
- Zmluva na dodanie fit prvkov v hodnote 10.968 EUR a plánovaný outworkový park
Starostov komentár : „Fit prvky majú byť umiestnené pri Karpatskej ulici na športovo - rekreačný
účel, aby sa násťroční mali kde zabávať... ...Snažím sa to riešiť celoplošne
v celej dedine. ...Snažím sa rozlišovať, čo je vo verejnom záujme a to
je outworkový park. ... Manuál pre poslancov nie je vo verejnom záujme......“....Keď
je bič musí byť aj cukor....
Predpokladám že pán starosta si spravil prieskum
využiteľnosti outworkového parku.
Diskusia/Projekt riešenia voľného času pre „násťročných“ by mal byť o čosi širší (komplexnejší). Predpokladám, že by
ho bolo vhodné riešiť na inej úrovni a nie odfajknúť to zakúpením fitprvkov.
Pripomínam, že som stále toho názoru, že je
podstatné najprv vedieť, aký je stav
financií, až potom si zadefinovať, čo je investičnou prioritou a zadať si
predbežné termíny realizácie na toto volebné obdobie. Nikdy (teda za posledné x
rokov) nebolo v tejto veci zorganizované verejné zhromaždenie, kde by
dostali možnosť všetci občania „celoplošne“ povedať, čo ONI považujú za
prioritu v investíciách. Je otázkou názoru, či sú priority definované systematicky
alebo chaoticky, akoby od stola, alebo kto si čo rýchlejšie presadí. Tiež by
malo byť verejne prerokovávané umiestnenie a projekty verejných zelene.
Opakujem, nemám nič proti outworkovému parku (ani
iným investíciám), pokiaľ je plánovaný systematicky a poslanci s občanmi
sú o tom informovaní vopred. Včera sme sa dozvedeli, že už sa pripravuje
projekt tohto parku. Radi by sme poznali jeho koncepciu pred zadaním. Už vieme,
že ani projekty nie sú tiež lacná záležitosť. Opäť ideme od konca. Veď „Babka
k babce, budú kapce. ..“ či teraz sa to nehodí? Jednoducho si
myslím, že nie je možné postupovať ďalej takýmto systémom.
Návrhu
uznesenia o investícách malo predchádzať verejné zhromaždenie občanov, podľa
toho vypracovanie koncepcie, predpokladané finančné krytie a zadanie
predpokladanych termínov realizácie.
Návrh uznesenia, ktorý bol žiaľ schválený na
predošlom OZ, mi pripadá nesystematický a spôsob, ako sa uplatňuje nemá
charakter verejného záujmu. Aj za to, že chcem transparentný spôsob plánovania investícií,
si vyslúžim od pána starostu koment, že som zlomyselný a nechcem občanom
dopriať.
Jednoducho sme v inom volebnom období
a zvolili nás občania, ktorí si želajú dostať príležitosť byť informovaní
o takých vážnych veciach, ako sú ďalšie investície v obci a to
korektným spôsobom a nie informáciami, až keď sa „veci“ dejú a udejú. Už
toto mnohí zo svojho okolia poznáme. Je na zvážení starostu zmeniť tento spôsob,
na ktorý bol v minulom volebnom období zvyknutý.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vďaka mojej proaktivite som dostal plnú moc na
zabezpečenie aktualizovaných pasportov verejných IS. ... Plná moc platí do
30.4.2015 a na verejné IS . .... 30.4.2015. .. spravím/pomôžem, čo stihnem
v časovom limite . . je to nakoniec jedno (presne z jeden a pol uznesenia) z mála uznesení, ktoré boli
starostom podpísané. ... pol preto, lebo prvá polovica uznesenia sa nedala odhlasovať (zrušenie Zmluvy s AKJK a doručenie výpovede), a zostala len polovica pôvodného znenia, kde sa hovorí o kontrole faktúr AK JK.
Možno si to všimnú aj iní občania, ktorí by vedeli
obci pomôcť a ponúknu svoje služby a možno si aj starosta v jeden deň
všimne, že má proti sebe iných partnerov, s ktorými by mal jednať korektne.
Len naivni ludia si myslia ze PMP je pre Marianku prospesna... Treba ju zrusit ale az po preukazani jej pravej funkcie a preukazani negativnych dosledkov cinnosti zodpovednych statutarov...
OdpovedaťOdstrániťVčera sa hovorilo aj o tom,že jamy pri Florianovi je potrebné zaplniť makadamom .Pochopil som to tak,že pán starosta to nevidel ako vhodné riešenie riešiť dočasne - že sú to vyhodené peniaze, jamy vyplaví..Pán starosta prácu zadal dnes a jamy sú vyplené makadamom.Pán starosta ĎAKUJEME.
OdpovedaťOdstrániťPán Jelačič, píšete, že chápete funkciu PMP. Môžete nám vysvetliť o akú funkciu ide? Názory sa rôznia a chceme v tom mať jasno. Ďakujeme.
OdpovedaťOdstrániťPokiaľ viete hospodáriť a viete aký je rozdiel medzi plátcom DPH a neplátcom, musíte vedieť že PMP je plátcom DPH, teda dane z pridanej hodnoty, čo predstavuje 20% z celkovej ceny, teda konečnej ceny napr. za výstavbu chodníka. Obec Marianka nie je plátcom DPH, takže keby obstarávala stavebné práce
Odstrániťv konečnom dôsledku by to stálo obec viac o tých 20% odvedených na DPH.
Čo ale nie je v poriadku je to, že Obec ako obstarávateľ stavebných prác je povinná robiť verejné obstarávanie a vybrať najnižšiu cenovú ponuku, čo PMP pri verejnej suťaži robiť nemusí, stačí zadať do verejnej súťaže že ju môže zrušiť...a teda sa ide nanovo až kým nevyhrá ...
Záver: PMP je pre obec potrebná, ale potrebuje kontrolu, teda kontrolu zo strany ..veď myslite
Suhlasím.Skúste si prečítať zakladateľskú listinu PMP.Výborná práca pán starosta.
OdstrániťZablendované a istené.
Pýtam sa,kto sú tí,ktorí mu to odhlasovali?Majú vôbec predstavu čo odhlasovali?
Vieme koho sme volili? Vieme ...?
Pytajte sa ich priamo na najblizsom OZ. Su to: samotny Jurika, Porges, Gašparovič, Dubovsky, Bubnič a ak dostane slovo Kral, tak urcite odpovie, rad diskutuje a poucuje. Urcite sa pytajte, uz sa tesim na otazku aj na odpovede.
OdstrániťJe super ze sa dozviem co bolo na OZ aj ked som tam nemohol byt z tohoto blogu. Aj ked je to len od jedneho poslanca. A vy ostatni pani poslanci : bojite sa, hambite sa, neviete sa vyjadrit, nemate svoj nazor, nemate rozumny a vlastny argument, bojite sa verejne vyjadrit? To dokaze len jeden z vas? Ukazte sa, mate tu dost miesta - a podpiste sa, ved ste verejnymi funkcionarmi. Alebo cakate na verejne zhromazdenie ktore sa za minulaj vlady ani raz nekonalo?
OdpovedaťOdstrániťSkúste Vy angličania, pre nás jazykovo nevzdelaných vysvetliť OUTWORKOVÝ PARK. Ja sa len domievam ze je to niečo vonku na prácu. Toto mám otázku na vás pán starosta, urcite si tento blog sledujete. Ďakujem.
OdpovedaťOdstrániťaj mňa by to zaujimalo čo pod tým pojmom si máme predstaviť, podľa obsahu tam asi mysleli nejaký priestor pre voľnočasové aktivity, outwork v angličtine v podstate znamená menšia pevnosť, tak potom možno strelnica :)
OdpovedaťOdstrániťDobry vecer,
OdpovedaťOdstrániťokrem toho, ze sa nedokazem zbavit pocitu, ze tieto komentare pise stale jedna a ta ista osoba, ktora je evidentne dost "na nervy" z toho, ze p. Jurika sa znova stal starostom obce, tak by som ako clovek anglictinu skoro denne vyuzivajuci chcela len poznamenat : OUTWORK / WORKOUT -> tieto vyrazy sa v anglictine bezne ( nie len na google prekladaci ) v komunikacii vyuzivaju na oznacenie pohybovych aktivit..velmi zjednosudene povedane : POSILOVANIE .. preto si pod pojmom OUTWORKOVY PARK predstavim priestor ( idealne vonkajsi ) pre rozvijanie telesnej schranky ;) akymkolvek posilnovanim - kardio, cvicenie s vlastnou vahou alebo akekolvek mensie ihrisko s preliezkami pre najmensich. A uprimne povedane : Radsej v buducnosti vyzeniem dieta von na cerstvy vzduch akoby malo citat rozne blogy pisane jednou osobou ( stale sa neviem zbavit toho divneho pocitu..) Dakujem, prajem pekny zvysok vecera Horecka
Vazena pani Horecka, ak sa neviete zbavit toho divneho pocitu, odporucam navstivit psychologa. Pokial viem, tak na tomto blogu pisu najmenej dve osoby.
OdstrániťČi už ste pani Horecká alebo nie ste, či už Vás niekto na tento blog poslal nám to vysvetliť,alebo idete iniciatívne,Vdaka za vysvetlenie.Môžem Vám zaručiť ,že to nie je jeden človek ,ktorý píše tieto príspevky.Vy ste dôkazom. Ja si však myslím že toto nie je dôležité.Dôležitá je jeho sledovanosť.
OdpovedaťOdstrániťDobre že aj vy prispievate na tomuto blogu.Vy asi aj budete vedieť,prečo sa pán starosta ponáhlal kúpiť tieto zariadenia do outworkového parku už teraz,keď sa len kresli jeho predstava a je jasné že Staveko bude ešte niaky čas mať stavebný dvor na tomto mieste.
Potom by ma zaujímalo,prečo keď tieto prostriedky mal voľné,radšej ich neinvestoval do pozemkov pre Zberný dvor ?Možno si spomínate pozemok, za výhodnú cenu obec z mne neznámeho dôvodu nekúpila.Zmluvu podpísali pôvodní majitelia pozemku na pôde obecného úradu.Zmluvu predložil pracovník OÚ.To si obec /rozumejte aj Vy/v budúcnosti bude prenajímať Zberný dvor od niekoho tretieho?
Vtedy Vaše dieťa už bude mať iné záujmy a fit súpravy už možno dávno nebudú funkčné.Viete mi prosím toto
vysvetliť,aby sme sa zbavili "divného pocitu"?
23:21 Tiež si myslím, to tu niekto z Projurikovcov zneuživa mená Mariánčanov alebo si ich vymýšľa.
Odstrániť20:50 Ale teší nás, p.Horecká, že sem chodíte, podľa textu viacmenej pravidelnejšie.. Asi Vám záleží na verejnej mienke. Tak potom zatlačte na toho Vášho veľko a tlčústeho STAROSTU, aby sa správal v medziach zákona, nech ho aj dodržuje a nech nenadržuje SVOJIM. On si o slušných ľudí len ústa vie otierať. A samozrejme, nech si svoje komplexy potom vybíja v tom OUTWORKovom parku, spolu s ľudmi, ako ste VY. Tam ho aj Vás radi uvidíme.
Blogy sú vyjadrením názoru, neupierajte ľuďom ich názory. Keď sa Vám to tu nepáči, nechodievajte sem. Čítajte radšej drby zo Slovenska v Novom čase pre ženy, kukajte Krimi na Joj, Smotánku na Markíze... Peknú nedeľu prajeme, ako p. Horecká.
Volič zo skupinky NeJURIKOVEC.
Pán Jelačič, keďže zadanie koncepcie outworkového parku už prebehlo ,ak dobre rozumiem projekt sa vyrába ,mohli by ste prosím príležitostne vyžiadať jeho koncepciu?Z toho by sme vedeli presne,na čo sa občania môžu tešiť .A perspektívne v akom časovom horizonte ho môžu občania očakávať?Neviem prečo to sám pán starosta nedal iniciativne na www obce.Tým by predišiel dohadom.
OdpovedaťOdstrániťJa teda osobne vôbec netuším koľkí prispievajú svojimi komentármi na tomto blogu a je mi to srdečne jedno.Táto obec má myslím iné priority.
Pán prispievateľ, môžete prosím aspoň naznačiť, asi aké priority máte na mysli? A kto ich asi má. Ďakujem.
Odstrániť0:04 priority
OdstrániťTransparentná PMP .Občania tejto obce nemajú žiadny prehľad čo sa v nej deje. Obec k dnešnému dňu patrí jednému človeku.Tá má ale patriť 1700 obyvateľom.
Nastaviť Informovanosť /napr.elektronická úradná tabuľa /Systémovosť a Prehľadnosť /napr.odčleniť náklady obce od školy / . Je toho viac.
Zároveň dobudovať TRANSPARENTNE IS a ZLEGALIZOVAŤ ICH(t.j.aj vysporiadať pozemky pod nimi). Dobudovať IS v prvom rade v zastavanom území a nebudovať v území pre budúce stavby.Nutné sprehľadniť harmonogram plánovaných stavieb IS a postupovať v SÚLADE SO ZÁKONMI SR.
Ďakujem za odpoveď k prioritám. Máme rovnakú krvnú skupinu v týchto veciach. To zlé sa tu asi nezmení, to sa nedá prevychovať, je to rafinované a falošné, treba to zlikvidovať. Chce to tvrdú prácu našej krvnej skupiny - nesmieme sa vzdávať.Treba byť aktívny a pomáhať tým, čo chcú to čo mi.
OdstrániťZnicit krtka!
OdstrániťAkoze neparkuje pan Zablacky zat pana poslanca Brestovanskeho na Sturovej vcera dnes staaale nevadi ze sa nezmestia pozuarnici zachranka nevadi ve to je anti jurika ze pan Brestovansky. OZAJ kedy bude zapisnica Brestovansky????
OdpovedaťOdstrániťPrečítal som si na www obce zápisnicu z rokovania OZ 4.2.15 a 17.2.15 .Sú tu noví poslanci ktorí sa pýtajú a p. starostovi a jeho suite to evidentne nevyhovuje .Veď je prirodzené že sa pýtajú a chcú vedieť „čo je za čo“.Namiesto aby v kľude fakty pán starosta vysvetlil , on a jeho poslanci zastrašujú zosmiešňujú ,štekajú , používajú podpásovky a výrazy tipu cit:“... klamete ,špliechate ,tliachate...“.pre mňa nezvládnuté Jurikovcami,len vytvorenie dusnej atmosféry.Asi o to išlo.
OdpovedaťOdstrániťVyberám z pozastaveného starostom : prečo bolo uznesenie o elektronickej úradnej tabuli pozastavené ?Vadí aby ľudia si klikli na www obce a našli údaje ? Koľko údajov tam je mesačne sprístupnených,že by to bola nesmierna práca pre pracovníkov OÚ.No comment .
Uznesenie o zverejňovaní skenov,objednávok ,faktur, zmluv /bez antidatovania / - vraj má obec 700 zmlúv ročne vydelte počtom pracovných dní v roku :250 = 2,8 faktury +prílohy.No comment.
Pre mňa krátkozraké .Týmto si zamestnanci obce len popudia občanov proti sebe a ešte sa budú cítiť ukrivdení, keď budú ľudia nespokojní.
„Čierna stavba“ p. Jelačiča : To ste kvapli do čierneho,pán starosta .Takto ste dostal na stranu p. Jelačiča všetkých tých,ktorým (v mnohých prípadoch protiprávne )zadržiavate kolaudácie a potom sa Vám toto ľahko širi.
P.Dubovský a jeho poslanci .Kde ste nechali činy? Akobyste sa pozerali za seba , kto to spraví.Keď chcete horieť mali by ste svietiť.P.Brestovanský predseda komisie kontroly, ja som Vás tam nedelegoval ,bol ste prosím pozrieť sporné faktury? P.Bubnič mení návrhy uznesení niekoho iného a sám žiadny návrh uznesenia nemá .P.Dubovský ako obyčajne vystupuje tak „aby sa koza najedla a vlk zostal celý“= na všetky strany .P. Doležalová zatiaľ som čital že slúbila ,len že pôjde odkrokovať chodník na Karpatskej / zvláštny spôsob kontroly ale budiž/ ale ani na to si nanašla čas . Na čo išla do OZ? Nemám pocit že by od 15.11.14 sa o niečo systematicky snažili.Skupina bez strategie.Tak to vypadá, že sa budú 4 roky len viezť .
P.Jelačič ,ako niekto iný povedal, nedá sa jednému chodiť s lampášom po obci a zasvecovať.
V tejto obci niekto zhasol svetlo a zažal tmu.Nesmierne hlúpe,despotické.Dostal slušné varovanie,že to čo inak skúša v svojom blízkom okolí už roky si nesmie dovoliť ďalej rozširovať.Len jemu sa darí a tak mu rastú krídla a nemá hraníc.Nemá takých blízkych ktorí by mu poradili, že už stačilo!.Len čo keď jeho blízkym úplne stačí, že im naplní zobáčiky a letí ďalej ? Pri ďaľšom okruhu sa zas vráti a doplní ich. Ta "hmota" je už ťažká a je možné že ich všetkých stiahne ku dnu v tichosti ... bez "špliechania" a "klamania"...
OdstrániťKomentar na anonym 27.feb.2015,21;29
OdstrániťMate pravdu p.Dubovsky to tak už minimalne raz urobil v športovom LZ a teraz to robi tu v Marianke so svojimi poslančekmi a poskokmi takže sa mate načo tešit.To svadči aj o tom ako sa p.Dubovsky vyjadril ohladom pozemku na ihrisku ktora kupila ista firma a on s tym akože nema nič spolčne,ale o tom musi byť asi ticho.Ticho musi byť asi aj o tom ako sa p.Dubovsky dohaduje medzi štyrmi očami s p.Bubničkom ako sa má hlasovať na OZ no a potom všetci Dub.poslanci pozeraju ako to ten Majko vlastne hlasuje ked sme sa dohodli inak.Ale p.Dubovsky dobre vie ako to je,lebo hraje jeho prekombinovanu hru s každym človekom osobitne.Každa hra,ale raz konči a ta jeho prefikana,falošna,slizka hra so svojimi bohatymi podvodnikmi ktory ho podporuju dopadne prenho a aj jeho kliešte určite zle.
12:12
OdstrániťTo asi s ním nemajú jednoduché ani tí, ktorí ho podporujú ,on sa vie báječne vyvliecť .Pozrie na Vás
tými očami baseta .Tam sa nemáte kde zachytiť.
V predvolebnom Mariatali p. starosta píše,že by si vedel s ním spoluprácu predstaviť a to niekoľko mesiacov predtým ešte išiel starosta PMP zrušiť a ako dôvod uvádzal problémy s druhým štatutárom. Aká zmena s extrému do extrému.
Pre 18:16 - sledujte konanie dalej a potom skuste vyjadrit svoje stanovisko, pripadne aj s konkretnym prikladom. Zatial su to iba domnienky o Dubovskom. Skoda je, ze on tym ze je ticho, dava dovody k pochybnostiam.
Odstrániť22:56 Aké domnienky ? Prepáčte to môže napísať len ten kto nie je v obraze. Skúste si v kľude prečítať zápisnice z OZ možno Vám bude stačiť len rok 2014.Pre lepšiu orientáciu by bolo fajn keby ste veci venoval viac času a prešiel aj predošlé roky.Aké dôkazy potrebujete,aby sme prestali písať o domienkach?Skúste ten dôkaz namktorý čakáte pomenovať a ktorý Vás utvrdí,že to nie sú len domnienky.Prosím skúste.K tomu ešte nezávisle
OdstrániťMalý dotazník:
Pamätáte sa na to ako vystupoval pred voľbami a ako po voľbách,keď víťaz získal len o 12 hlasov viac ?
A/ Chcel to riešiť prešetrením ale zlomil si prst a nemohol to podať a aj to zdôvodnil
B/Nezaujimal sa
C/Vadilo aj nevadilo a nezdôvodnil
----------------------------------------
Pamätáte sa ako vystupoval v minulom volebnom období a ako vystupuje v tomto ako jeden z dvoch štatutárov obecnej PMP?
A/zaujíma sa a informuje občanov ako poslanec a štatutár PMP ako obecná spoločnosť hospodári
B/nezaujíma sa lebo mu to vyhovuje
C/nezaujíma sa lebo na to kašle
----------------------------------------------
Aký je jeho prejav na OZ ?
A/ Vie presne vyjadriť čo chce aj to zdôvodńuje a ide si za tým
B/Nevyjadruje sa zámerne aké má ďalšie predstavy o fungovaní PMP a iných aktivít v obci ale ide si v tichosti za svojim
C/Sedí tam a nejde si za ničím
No, skuste vybrať správne odpovede.
Víťaz/starosta v komunálnych voľbách získal len o 8 hlasov viac.
OdstrániťRozdiel 12 hlasov bol inde čo v tejto súvislosti môže byť zaujímavé číslo : 12 voličov bol rozdiel medzi voličmi k dňu vydania predvolebného Mariatalu -1380 voličov a prihlásenými voličmi v komunálnych voľbách o týždeň neskôr k 15.11.14 - 1392 voličov a naspäť k referendu k 7.2.15 bolo opäť 1380 voličov.
To, že zamestnankyňa obecného úradu zapisovala nemariančanov do zoznamu obyvateľov obce na čas potrebný pre voľby je už verejne známe. Ona pre pána starostu robí nadprácu aj naďalej, len tú zápisnicu z OZ by jej bolo treba zaplatiť ako nadčas (alebo prijať zapisovateľa, ako zvláštnu funkciu ). Meno zamestnankyne neuvádzam, doplňte si ho. A doplňte si tajničku aj o iné veci.
OdstrániťAnonym 4.3. 17:57
OdstrániťAj Záhorskej Bystrici pri komunálnych volbách bolo 3481 zapísaných voličov a pri referende len 3376 zapísaných voličov. Spýtajte sa bystrického starostu, kde sa stratilo 105 zapísaných voličov? Ak vás to zaujíma!
Vážený 18:57!
OdstrániťČo sa to tu točí o Záhorskej Bystrici? Krúpovi mohlo byť jedno, koľko ľudí má prihlásených. On bol JEDINÝ kandidát na starostu. Toto bol gól do vlastnej bránky.
Pre mňa je skôr zaujímavá poznámka 18:41! Buďte konkrétnejší. Ak je to tak, prečo sa ešte nepodalo trestné oznámenie? Či? Zase skutek utek....Koho zapisovala? Zapisovať sa dajú len Nemariančania, kto iný? Ale kto je tým Nemariánčanom? A kto zapisoval? Sú nejaké dôkazy?
18:57, Sme predsa susedia. Susedia sa učia jeden od druhého a radia si navzájom. Opýtajte sa bystričanov, čo si o tom hovoria - je to ako cez kopirák.
Odstrániť18:57 Mňa nezaujíma bystrický starosta. Mňa zaujíma naša situácia.Máte naštudované a pripravené.Chválim. Ešte prosím viete koľko mala ZB týždeň pred voľbami?
OdstrániťBolo presne o tých 105 menej voličov ? Lebo toto je dôležité .
Znova opakujem, mariankanahlas je ako krcma, v ktorej kazdy rozprava co zle sa stalo. Prestante uz hovorit o tom co bolo a hovorte o tom co chcete aby bolo. Hlavne davajte navrhy ako zmenit sucasny stav k lepsiemu. Frflanie este nikomu nepomohlo.
Odstrániť21:15 : Aj Vy ste ten, čo chce stratiť pamäť? Vaša vec. Ja nie.Doporučujem Vám krčmu "U Johana", nerobte ju z tohoto blogu. Buďte iniciatívny v návrhoch, ako zmeniť súčasný stav k lepšiemu. Kvitujem, že sa Vám súčasný stav nepáči a chcete ho zmeniť k lepšiemu.
Odstrániť21:15 to tu už bolo.Je tu toľko návrhov aké neboli minimálne za posledné dve volebné obdobia.Sú tu návrhy uznesení,upozorňuje sa tu na chyby (to nie je kritika) návrh celoročného plánu pre kultúrnu a soc prácu ,podklady ako postupovať pre komisiu cestovného ruchu .Žial my nie sme výkonní pracovníci,ktorí by to mohli uviesť do praxe.My môžeme len navrhovať a upozorňovať,že "veci"by sa mali diať aj inak.Na mnoho vecí/úkonov je pozabúdané.Tento blog má tiež slúžiť na to ,aby sme pripomenuli,že sú tu občania ktorí si všímajú a na tomto blogu je iným umožnené im to vyvracať.Ale skúste Vy, nám dať príklad na tomto blogu, ako sa to má robiť.Skúste navrhnúť..a nefrflite nám tu prosím Vy,na tento blog .
Odstrániť21:15 Bez minulosti niet budúcnosti a bez minulosti,ani budúcnosť správne nepochopíme.Ak to nebude vysvetlené stále to tu bude visieť.
OdstrániťSpäť k 12 voličom.Tam išlo tiež o to,že tí 12 boli prihlasovaní naraz?Alebo tesne po sebe?
Anonymný 5.03. 08:05
OdstrániťPrečo na tomto súkromnom blogu nezávislého poslanca p. Jelačiča, prídite na zastupiteľstvo a tam máte možnosť predniesť svoje požiadavky, pripomienky a návrhy!
10:47 nemyslíte vážne aby slušný človek,ktorý nemá hrošiu kožu prišiel na OZ.Ešte nebodaj aj niečo navrhol a už vôbec pripomienkoval...Jurikova svorka so skupinkami v obecenstve by si ma nekultúrne pohadzovali ako surové mäso.Čítajte zápisnice.Alebo by sa všetci len pousmiali ako napr.na obyvateľovi z Poľnej,ktorý tam roky chodí s tými istými pripomienkami a patrí už k miestnemu folklóru OZ .Moje návrhy,pripomienky môžete čítať na tomto blogu.Berte - neberte.Inšpirujte sa neišpirujte .Nevnucujem sa .Verím že nás bude stále viac s nápadmi - ktorými sa z času na čas aj niekto na ObÚ inšpiruje.Teší ma lastovička možno aj inšpirovaná týmto blogom (Návrh pre kultúrnu komisiu uvedený dávnejšie) a to plán kultúrnej komisie pre rok 2015.Môžete aj cez blog dávať otázky ako čo riešiť .Myslím máme tu viacerí záujem pomôcť občanom a k pozitívnej atmosfére v obci.Mnohí občania nemôžu za to,kto je zamestnaný na Miestnom úrade a tiež nemôžu za nízku úroveň mnohých našich poslancov.
OdstrániťV každom prípade ďakujem p.Jelačičovi,ktorý vzal na seba nepopulárnu funkciu a ponukol svoj súkromný blog a supluje prácu, ktorú majú robiť platení zamestnanci obce.Dáva možnosť všetkým stranám sa vyjadriť.Viem nie sme tu na to zvyknutí.Mnohí ani nemajú prehľad,ako by to malo fungovať v slušnej spoločnosti,a sú tu vo svojich funkciách.Nechávajú sa zneužívať.Len si chránia svoje, aby sa im nič nestalo.Sú nesmierne citliví na seba a je im jedno čo svojím rozhodnutíami spôsobujú iným.Nechcú vidieť nezákonnosti prevádzané na ich spoluobčanoch a tým sa na nich spolupodielajú .
Pekne tu niekto zakryva Dubovskeho a jeho svorku bez vlastnych nazorov tymito komentarmi.Nič sa nezmeni pokial tam bude Dubak hraje na všetky strany,ale hlavne tak aby to jemu vyhovovalo manipulovat a klamat.No,ale to nevadi,lebo pomaly sa zlikviduje sám a zmizne z Marianky aj so svojimi podvodníkmi.Ak by boli volby teraz pán Dubovsky by mal minimalne o 200 hlasov menej a to preto lebo sa nevyjadril k pozemku neznama s.r.o na ihrisku a aj preto ako všetkych vie do očí klamat.Pomaly ale isto.
Odstrániť18:18J a keď tie komentáre čítam nemám pocit, že tu niekto niekoho zakrýva.Práve naopak.Nie je tu zakrývaný nikto ...teda okrem anonymnych ...Aj ja mám ten pocit,že na poslanca sa správa minimálne nemiestne.Aj to že ako druhý štatutár obecnej sro sa nevyjadruje k jej hospodáreniu.Takže nevieme či o nej niečo vie alebo skutočne nevie.Ale čo je pre neho lepšie? Nedal žiadne oficiálne vyjadrenie.Ak toto je poslanec ktorého volia športovci,tak aj to o nich niečo hovorí.Asi im to stačí.Viac ich nezauíma.Asi tým našim Marianskym stačí že sa dva -tri krát krát do roka potlapkajú po ramenách a zatancujú si vláčik.I keď pri tom vláčiku by som tiež pochyboval kto tam bol vlastne športovec z ihriska.Teraz dokonca predsedá školskej komisii.Tak snáď táto skupina okolo školy bude na neho náročnejšia ako športovci.
Odstrániť18:18 to si robíte srandu, že Dubovský ma niaku svorku? Ale práve preto mu to ide s Jurikom.To je tandem! Mr Jekyl& pan Hyde.Keby mal svorku tak sa toto nepodarí.
OdstrániťOčakávané trendy v on-line komunikácii:23. 2. 2015 OMD Slovakia
OdpovedaťOdstrániť„.....Komunikácia on-line je nezastaviteľná a pre médiá a zadávateľov to znamená „komunikačný boj“ na neprebádanom území. Dal by sa snáď prirovnať k boju Američanov s guerillovými skupinami v pralesoch Bolívie alebo Vietnamu. Útoky blogerov, opinion lídrov, ale i radových fanúšikov sú častejšie, drzejšie, intenzívnejšie. Šírenie negatívnych obrazov rýchlejšie. Na druhej strane i šírenie kvalitnej marketingovej komunikácie sa zrýchľuje a často sa predmet reklamy sám stáva nosičom posolstva. Dokonca aj celebrity sa z „hovorcov“ a „ambasádorov“ značiek menia na produkt sám a osobných poradcov.
Veľkým trendom, ktorý však nie je úplne nový, sú spoločenská zodpovednosť a jej subkategória – „zelené témy“. Konzument reklamy chce svojou rozumnou spotrebou prispieť nielen k svojej edukácii, ale aj k celospoločenskému blahu a radšej teda investuje do značiek, ktoré mu obe potreby pokryjú. Mnoho iniciatív vzišlo a vzíde z on-line prostredia, ktoré poskytuje zákazníkovi potrebnú slobodu rozhodovania, demokraciu názorov a dostatočne veľké publikum (a, áno, aj anonymitu, aby sa mohol pridať „lajkom“ k názoru, ktorý je mu blízky)....."
Anonym 17:33 naučte sa gramatiku.
OdpovedaťOdstrániťMi -mne; My - všetci.
Okrem toho, Vaše metódy pripomínajú jedného zlostného s drobnými fúzikmi.
Mislýte, že je podstatné to "iY"? Na tom fygu záležý, dôležité je tu niečo yné.
Odstrániť9.48
OdpovedaťOdstrániťAby nám ale podstata neušla. Gramatiku asi viete, aj metódy poznáte ,asi sa aj v histórií orientujete.Tak potom možno budete rozumieť aj tomu.,prečo pán starosta pozastavil vstup do ZMOSu ,zverejnenie zvukového záznemu z OZ, zavedenie elektr.úradnej tabule atď.Viete prečo?Bola tam gramatická chyba?Z akého obdobia sú tieto metódy ?Tak viete?
Išli sme včera pešo po novej južnej ceste :Tá sa minimálne na dvoch miestach rozpadá .A to pred mostíkom asi 50m smerom z obce a na križovatke s Kracinami to puká tiež .Nie je tam slabé podložie?A to cesta nemá ešte ani stavebné konanie za sebou.Gramatická chyba bola v projekte alebo v realizácií?
OdpovedaťOdstrániťTo je jedno. Uz je po volbách. Rozpadne sa toho este viac. Vsak pred dalsimi volbami to budeme zasa davat do poriadku. Len musime vyberat pokuty, aby bolo z coho. A vymyslime aj nieco nove, cim sa zviditelnime. Radsej sa nepodpisem. Vsak viete, kto som.
OdstrániťChcem povedat len tolko, ze ak sa nam nieco nepaci tak bud vieme co chceme a ideme za tym alebo respektujeme dany stav. Na tomto blogu sa zial len kritizuje, co v konecnom dosledku len posilnuje dany stav. Ak teda chceme zmenit sucasny stav, mozeme to urobit. Davajte konstruktivne navrhy ako dosiahnut zelany stav ale nekritizujte.
Odstrániť21:19 : Doporucuje, pozrite si navrhy uzneseni OZ nepodpisane starostom. Ake su, urobte si vlastny názor. Ja ho mam.
OdpovedaťOdstrániťTakze: nekritizujme, nechajme vsetko tak, vykaslime sa na to, nech si starosta dalej robi co chce. Zostanme baranmi, z baranov sa da okrem vlny zjest aj maso a zodrat aj koža, aj črevá sa dajú využit.
Vyjadrenie, ze kritika posilnuje dany stav myslite vazne? Mozno mate dobry umysel, ale s vasim nazorom sa nestotoznujem.
Ja viem čo chcem a nerešpektujem daný stav. Ja si nemyslím že tu sa len kritizuje.Skôr si myslím,že sa pomenovávajú veci tak, ako ich každý z nás vidí.Tu je jediné miesto kde je otvorená spoločnosť v obci.
OdpovedaťOdstrániťTak to cítim.Tu nejde o segregáciu akéhokoľvek tipu ("Športovci","Budovatelia" "Slovenčinári" atď.
Sme tu všetci čo tu chcú byť aj keď sa tak niektorí netvária,vrátane tých čo "len" čítajú.Tu sa nehráme na nikoho a nežiadame za to že sme tu výhody.Toto je jediné verejné miesto kde občania vyjadrujú že ich situácia v obci trápi .
21:19 Ja to tak celkom necítim.Ale ak to tak vidíte Vy ,skúste prosím dať konštruktívny návrh napr.ako zmeniť stav pomenovaný o 11,10.
21:19 Celkom nerozumiem.Ja som čítal niekoľko návrhov na tomto blogu ako postupne meniť stav a určite si ešte aj prečítam .Len žial zákony sú také, že s mnohými návrhmi musí pohnúť až nadpolovičná väčšina poslancov. Čo s tým spravíte, keď pán Holý ,Porges,Gašparovič a pán Starosta nesúhlasia so základnými požiadavkami (zverej zvuk. záznamu, elektr.uradná tabula na web.obce ,vstup do Zmos...ktoré väčšina obcí má a vysmievajú sa z takých požiadaviek? Co môžete zmeniť na povahe starostu, ktorý si sám maluje a rozhoduje kde čo a ako bude? Len aby to bolo zadané a dohodnuté ....Nevadí akú to bude mať úroveň, ako dlho to vydrží,že niekomu svojím rozhodnutím znehodnoti majetok.To je jedno.Jeho zaujíma dnešok. Žeby egoistický altruizmus?
OdpovedaťOdstrániťVážení 23:31 a 00:10. Vďaka za Vaše príspevky, potešili ma, ak ma beriete, som vo Vašom klube. Výborných niekoľko postrehov z toho množstva v vecí v našej obci. K "veciam" sa vyjadrujeme preto, lebo nás trápia. Tieto postrehy nikomu nevnucujeme, slobodne sa vyjadrujeme na teraz jedinom možnom otvorenom mieste v obci.
OdpovedaťOdstrániťNezištná starostlivosť starostu o blaho občanov a obce, ako sa to navonok prezentuje, je rafinovane skrývaná za prospech osobný prípadne skupinový (vyvolených). Bránením sa prístupu občanov k informáciám to iba potvrdzuje.
Ja by som rád vedel všetky finančné prostriedky,ktoré boli získané z Europskych fondov pre obec za posledné 4 roky: Koľko a načo.Podľa toho ako som pozeral zmluvy/faktury dodnes tam nie sú všetky.Predpokladám že to isté bude aj v tejto agende.
OdpovedaťOdstrániťRaz pride ten cas pani poslanci, ked sa Vas volici spytaju, aby ste prezentovali svoje ciny. To co ste pre nich urobili Ste vo funkcii styri nesiace, ale okrem stb praktik podozrievania ste nic neurobili. Zatial sa mozete iba hambit.
OdpovedaťOdstrániťSkopíroval som z www obce :Zápisnica zo zasadania komisie pre kultúru z 19.2.2015 - na likne tu
OdpovedaťOdstrániťhttp://www.marianka.sk/web/pictures2015/2015_02_24_KK_zapisnica.pdf
Tešíme sa na akcie.Pozitívne a aj akcie s datumami.Aj keď Haloween majú všade...a najkrajší som videl v Severnej Karolíne - na to nemáme.. a ešte v tejto obci mi to niečo zbabrané tiež pripomína ... neberte to prosím ako kritiku ale nápad :táto obec by sa mala vyprofilovať svojou vlastnou značkou.Tak ako má Stupava "Deň zelá".Malo by to byť niečo prirodzené ,špecifické čo tu máme a už roky okolo toho chodíme len si to nevieme odprezentovať a oceniť tak, aby sme sa mohli dostať aj do Bedekra- Halowwenom asi ťažko - na to sú iní machri.
Ešte prosím nezabudnite na prezentáciu akcie napr. MDŽ je už onedlho a možno by to mohlo byť v aktualitach obce kde a o koľkej.ďakujeme
Zároveň dávam ako tip škola by mohla byť tiež angažovaná vo výpomoci starším - tým sa aj deťom nastaví vzťah k seniorom -tak ako to kedysi učili nás- pamätáte si na Timurovu družinu?
10:36 nielen poslanci ale aj starosta,čo spravil.Jediné hodnotné čo nepozastavil v uzneseniach su pasportizácie ulíc a IS to len preto, lebo sa tešil ako úlohu zadá Jelačičovi.A tá radosť z toho okamihu bola silnejšia ako pozastavenie .Ešte si vychutná aj ďaľšie chody ktoré pri plnení úloh pre pasportizáciu prídu.
OdpovedaťOdstrániťa viete čo je vlastne na vine všetkému tomuto?Čerpanie z Europskych fondov.Paradoxne.Namiesto aby nám pomohli,nám to čo sa okolo deje ubližuje.Kazia to najhodnotnejšie a to morálku a v konečnom dôsledku aj to čo je z nich postavené.Lebo väčšina je z toho postavená len na krátky čas -ako kulisy,ktoré po predstavení idú do depozitu.
Oooooo, čo sa deje, kde ste všetci????
OdpovedaťOdstrániť